شناسهٔ خبر: 13304 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

از سکوت انتظامی تا صبر روحانی

مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‎ها و پایگاه‎های اطلاع‎رسانی که پیش ازظهر دیروز شنبه با حضور رییس جمهوری در تالار وحدت برگزار شد، با حاشیه‎هایی همراه بود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ علی جنتی و جمعی از مسئولان وزارت ارشاد میزبان این مراسم بودند .

غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری و محمدرضا صادق مشاور رسانه ای رییس جمهوری از دیگر میهمانان جشنواره مطبوعات بودند.

** معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برگزاری این مراسم را برعهده داشت سکوت اختیار کرد و سخنرانی نکرد.

حسین انتظامی بنا به دلایلی که بازگو نشد وقت را به حجت الاسلام سیدمحمود دعایی مدیر مسوول روزنامه اطلاعات داد.

دعایی در سخنرانی خود از صبر رییس جمهوری تشکر کرد و بردباری او را در مقابل منقدین پشتوانه دولت نامید.

وی در میان صحبت های خود رییس جمهوری اسبق را ˈکاکا خاتمی ˈخطاب کرد و گفت: در طول ۳۳ سال فعالیت مطبوعاتی ام فقط یک بار به دادگاه رفتم و آنها زمانی بود که در انتخابات سال ۷۶ به حمایت از ˈکاکا خاتمیˈ مطلبی در انتقاد از ناطق نوری منتشر کردم و نهایت ایشان با بزرگواری شکایت خود را پس گرفت.

** حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران پس از تجلیل از چهار چهره شاخص رسانه ای کشور به پشت تریبون رفت.

وی توقیف را آخرین راه حل برای مقابله با انحراف در مطبوعات برشمرد و گفت: امروز برخی افراد آزادی کامل دارند اما در مقابل سهم برخی دیگر از این آزادی کمتر است.

رییس جمهوری اسلامی ایران در ادامه با تاکید بر اینکه دولت صبور است و منتقدین آزادانه اجازه نقد دارند اظهارداشت امروز منتقدین دولت آزادی کامل دارند اما اجازه دهند که همراهان دولت نیز به همان اندازه آزاد باشند و به نقد سازنده بپردازند.

این سخنان روحانی تشویق اهالی رسانه که در این تالار وحدت حضور داشتند را در پی داشت.

**محمد رفیعی فعال رسانه ای در عرصه طنز پردازی اجرای این برنامه را به عهده داشت و با طنز های در میان برنامه ها جمعیت را به خنده می انداخت.

نظر شما