شناسهٔ خبر: 13334 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

3 کشور اولویت‎دار برای اعزام دانشجو

رئیس اداره نظارت برموسسات اعزام دانشجوی سازمان امور دانشجویان گفت: کشورهای چین، روسیه و بلاروس در اولویت اعزام دانشجویان بورسیه قرار دارند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ عبدالحسین دانش‌فر با اشاره به فعالیت موسسات اعزام دانشجو، گفت: براساس مصوبه هیات وزیران، این موسسات باید در چهارچوب سیاست کشور و چهارچوب وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فعالیت کرده و خدمات متناسب با آنها ارایه کنند.

وی ادامه داد: اعزام دیپلمه ها با توجه به وجود ظرفیت و صندلی خالی در مقطع فوق دیپلم و کارشناسی ممنوع است بنابراین بهتر است جامعه هدف این موسسات از بین فارغ التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد باشد.

رئیس اداره نظارت بر موسسات اعزام دانشجوی سازمان امور دانشجویان با اشاره به کشورهایی که در اولویت اعزام دانشجو قرار دارند، گفت: کارگروه نظارت برعملکرد موسسات اعزام دانشجو، نمی خواهد برروی چند کشور خاص متمرکز شود.

وی افزود: اما اداره کل بورس برای اعزام بورسیه های خود کشورهای چین، روسیه و بلاروس را در اولویت دارد البته منعی برای اعزام به کشورهای دیگر ندارد اما کشورهای مذکور در اولویت هستند.

دانش فر افزود: فقط اعزام دانشجو به کشور انگلستان تا اطلاع ثانوی در دستور کار قرار ندارد.

وی در خصوص تعداد مجوزهایی که برای موسسات اعزام دانشجو صادر شده است گفت: از زمان آیین نامه تاسیس موسسات که مصوب سال ۸۲ هیات وزیران است حدود ۱۹۰ تا ۱۹۵ مجوز صادر شده است.

دانش فر افزود: تمام ۱۹۰ تا ۱۹۵ مجوز به تاسیس منجر نشده است، مجوز صادر شده ولی شخص توانایی تاسیس موسسه را نداشته است.

نظر شما