شناسهٔ خبر: 13371 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حضور هنرمندان طنزپرداز کشور در برنامه تحویل سال

ویژه برنامه سال تحویل شبکه آموزش با اجرای 4 مجری به مدت 5 ساعت با آیتم‌های جذاب و متنوع از شبکه آموزش پخش می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رنامه‌های نوروزی شبکه آموزش سیما  ۱۸ اسفند باحضور دکتر محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش، اسرافیل علمداری قائم مقام شبکه آموزش و امیرخان محمدی مدیر روابط عمومی شبکه آموزش در ساختمان شبکه آموزش برگزار شد.   
در ابتدای این نشست" اسرافیل علمداری" قائم مقام شبکه آموزش گفت: یکی از برنامه‌های نوروزی شبکه آموزش ۲۰ روز مانده تا شروع عید از شبکه آموزش در حال پخش است و برنامه "بیست و بیست و هفت دقیقه" برنامه‌های مختلف شبکه‌های سیما را در سال تحویل ۲۰ سال گذشته به تصویر می‌کشد.  
وی بیان کرد: برنامه تحویل سال از ساعت ۱۷ الی ۲۲ به مدت ۵ ساعت با اجرای رضا رفیع، شهرام شکیبا، ناصر فیض و امیر قمیشی به روی آنتن می‌رود.   
وی با اشاره به اینکه در این برنامه ۱۰ قطعه مستند از مجموعه کاریکاتورهای "گل آقا" در سال‌های گذشته از شبکه آموزش پخش خواهد شد گفت: در برنامه سال تحویل از حضور ستارگان، ورزشکاران و خوانندگان بهره نخواهیم برد و هنرمندان طنزپرداز کشور از شهرهای مختلفی چون مشهد، اصفهان و خراسان دربرنامه حضور خواهند داشت. همچنین تصاویر پخش نشده از کیومرث صابری فومنی (گل آقا) را به مخاطبان ارائه خواهیم کرد.   
وی افزود: در ویژه برنامه نوروزی شبکه آموزش سرود و ترانه‌هایی از طنزپردازان و شاعران بنام کشور همچون ابوالقاسم حالتف ابوتراب جلیلی مرحوم منوچهر احترامی پخش خواهد شد که این ویژه برنامه به کارگردانی هنری سید وحید حسینی به روی آنتن می‌رود.   
وی بیان کرد: برنامه "قندپهلو" در ۱۶ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیرقمیشی باحضور تمامی طنزپردازان که در "قندپهلو" شرکت داشتند پخش خواهد شد.   
علمداری افزود: سریال نوروزی "ماجراهای خانواده آقای پریشان" به کارگردانی حسین قناعت و حسین احمدی در ۱۲ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای با نقش آفرینی اردلان شجاع کاوه، امیرغفارمنش، رابعه اسکویی با موضوع آموزش وقوع زلزله چه قبل و بعد از آن ساخته شده است. که این مجموعه نوروزی را پیش‌تر با شعار محور شبکه آموزش تعطیل نیست. تهیه و تولید کردیم.   
وی با اشاره به اینکه برنامه "ترنم"در ۱۳ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای با محوریت استاد حاتم عسگری فراهانی موسیقیدان و ردیف شناس برجسته کشور تهیه و تولید شده گفت: "رخ تو رخ" عنوان برنامه دیگر نوروزی شبکه آموزش سیما بوده که گفتگوهایی که با بازیگران طنز کشور همچون مهران غفوریان، بیژن بنفشه خواه، فلامک جنیدی، محمدرضا هدایتی، کمند امیرسلیمانی، نصرالله رادش، هادی کاظمی، علیرضا خمسه، مرجانه گلچین، رضا عطاران، نادر سلیمانی و بهنوش بختیاری در این برنامه انجام گرفته به سمع و نظر مخاطبان خواهد رسید.   
وی تصریح کرد: برنامه "مشاعره ستاره‌ها" در ۱۳ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای از اول فروردین با همکاری و مشارکت هنرمندانی چون میرطاهر مظلومی، افشین زی نوری، افسر اسدی، روشنک عجمیان، منوچهر آذری، علیرضا جاودید نیا، لیندا کیانی، الناز حبیبی، رضا فیامنی، بیوک میرزایی، حدیث فولادوند، رامبد شکر آبی، رضا توکلی و کیهان ملکی تهیه و تولید شده است.  
علمداری درخصوص ویژه برنامه "رادیو۷" گفت: برنامه "رادیو۷" ۲۹ اسفند از ساعت ۱۰ شب به مدت ۳ ساعت به صورت ویژه پخش خواهد شد که در این برنامه در ایام نوروز از ۴۰ خواننده موسیقی پاپ و سنتی کشور با ارائه اجراهای جدید و متفاوت، متن‌خوانی هنرمندان چهره و گفتگوی ۱۴ ستاره سینما بهره خواهیم برد.   
وی بیان کرد: مستند "علت‌ها" با موضوع محیط زیست، برنامه گل آموز، برنامه مشاور، "صبحی دیگر" و "دکتر سلام" از دیگر برنامه‌های نوروزی شبکه آموزش سیما است.   
وی خاطر نشان کرد: در برنامه‌های تأمینی شبکه آموزش ۸ فیلم سینمایی خارجی جدید با محوریت آموزش و ۷ تله فیلم ایرانی درنظر گرفته شده همچنین سریال خارجی "ماوینچی" در ۱۳ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای، جنگ نوروزی در ۱۵ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای و آموزش عکاس در ۱۲ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای تهیه و تولید شده که در ایام نوروز میهمان خانه‌های مردم است.   
در ادمه این نشست دکتر مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش درخصوص رویکرد جدید شبکه در سال جدید افزود: در سال جدید سعی داریم تا در حوزه آموزشی معلمان برتر کشور و مدارس نمونه کشور که با نظام آموزش کشور همخوانی دارند را به عنوان الگو به مخاطبان معرفی کنیم. همچنین در حوزه دانشگاه به بحث دانشجویان نیز خواهیم پرداخت.   
وی افزود: در نظر داریم تا کل برنامه‌های شبکه از نظر فرم و ساختار با تغییرات و اتفاقات اساسی رو به رو شود.   
وی خاطر نشان کرد: سعی داریم در سال جدید برنامه "قند پلهو" را به صورت مستمر هفتگی پخش کنیم.

نظر شما