شناسهٔ خبر: 13381 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص سهمیه بورسیه اتحادیه اروپا به 5 دانشگاه بزرگ کشور

رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: نمایندگانی از دانشگاه های کشور اسپانیا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید کردند و قرار است تعدادی سهمیه بورسیه از طریق اتحادیه اروپا به 5 دانشگاه صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، تهران، علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی ایران اختصاص دهند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ دکتر مصطفی صفوی با اشاره به اعلام علاقه مندی دانشگاه های کشورهای مختلف برای ارتباط علمی و آموزشی با دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: طی ماه های گذشته جلسات مفیدی با روسا و نمایندگان دانشگاه های معتبر کشورهای مختلف جهان داشتیم.

وی با اشاره به بازدید هیات چینی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تصریح کرد: این هیات قرار است ۱۰ فلوشیپ دانشگاهی برای دوره دکتری به دانشجویان این دانشگاه اختصاص دهند که این روند به صورت بورسیه انجام می شود.

رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: دانشگاه های کشور چین رشته هایی دارند که این رشته ها مورد توجه ما است و با بورسیه شدن دانشجویان می توانیم از مباحث علمی و آموزشی این رشته ها استفاده کنیم.

صفوی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک هیاتی از کشور آلمان از دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید می کند، گفت: دولت آلمان پروژه ای با نام "DAAD" دارد و از دانشگاه صنعتی امیرکبیر درخواست دارند تا در پروژه های تحقیقاتی همکاری داشته باشد.

وی اضافه کرد: رئیس دانشکده پلی تکنیک میلان و هیات همراه وی قرار است از دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید کنند که این هیات علاقه دارند از دانشکده مهندسی مکانیک و مهندسی صنایع بازدید کنند.

رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان داشت: بازدید از دانشکده مهندسی هوا فضا، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر و مهندسی نساجی نیز برای هیات دانشکده پلی تکنیک میلان برنامه ریزی شده است.

وی اظهار داشت: نمایندگانی از دانشگاه های کشور اسپانیا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید کردند و قرار است تعدادی سهمیه بورسیه از طریق اتحادیه اروپا به ۵ دانشگاه صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، تهران، علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی ایران اختصاص دهند.

رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در حاشیه برگزاری نمایشگاهی در اربیل کردستان و مذاکرات انجام شده ۴ دانشگاه صلاح الدین، دهوک، سوران و سلیمانه عراق نیز درخواست دارند با دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارتباط علمی و آموزشی داشته باشند.

صفوی اضافه کرد: همچنین تعدادی از دانشگاه های بزرگ فرانسه نیز ابزار علاقه کرده اند تا با دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارتباط علمی و آموزشی برقرار کنند.
 

نظر شما