شناسهٔ خبر: 13431 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

باغ کتاب تا بحال صد میلیارد تومان خرج برداشته است

مدیرعامل توسعه فضاهای فرهنگی از بهره‌بردای باغ کتاب تهران در نیمه نخست سال ۹۳ خبر داد و گفت: تاکنون برای ساخت این باغ یکصد میلیارد تومان هزینه شده است

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از فارس؛ خلیل‌الله راحتی، مدیرعامل توسعه فضاهای فرهنگی رباره باغ کتاب تهران، گفت: پروژه باغ کتاب نزدیک به 68 هزار متر مربع بنا دارد و قرار است این مکان به کانون انتشار فرهنگ کتاب و کتابخوانی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه معتقدم باغ کتاب تهران باید با دنیا به صورت آنلاین ارتباط مستقیم داشته باشد، افزود: باغ کتاب تهران، دارای سالن‌های سینمایی و نمایش برای کودکان و نوجوانان است.

راحتی ادامه داد: پروژه باغ کتاب تهران تا تکمیل شدن،‌ مستلزم داشتن زمان کافی است اما فازهایی از این باغ قابلیت بهره‌برداری دارد همچنان که نمایشگاه کتاب «یاد یار مهربان» در سال جاری در این مکان برگزار شد.

راحتی ادامه داد: هم‌اکنون یکی از سالن‌های باغ کتاب تهران دارای 20 هزار متر مربع فضای پوشیده است و حتی پارکینگ‌های مورد نیاز آن هم در ارتباط با برپایی نمایشگاه‌های کتاب، آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: به کار گیری نورپردازی، دوربین‌ها و بسیاری از موارد دیگر، به هیچ عنوان مانع بهره‌برداری ما نمی‌شوند بلکه خریدهایی که باقی مانده است، جزو خریدهای خارجی است که یک کمی مشکلات خاص خودش را دارد چراکه اکنون سالنبه بهره‌برداری رسیده است و تلاش داریم سالنو D را نیز به اتمام برسانیم و در حال انجام کارهای تأسیساتی آن هستیم اما در نهایت تلاش داریم تا در نیمه نخست سال 93 این باغ را آماده بهره‌برداری کنیم.

مدیرعامل توسعه فضاهای فرهنگی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه باغ کتاب تهران چه زمان به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: باغ کتاب تهران سال 93 به بهره‌برداری خواهد رسید اما درباره اتمام پروژه به دلیل اینکه خریدهای خارجی بسیار سنگینی دارد، احتمالاً با تأخیر انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: خریدهای لوازم خارجی برای باغ کتاب تهران مانع بهره‌برداری ما از این باغ نیست، بلکه می‌توان در این باغ به برپایی نمایشگاه‌ها و برنامه‌های مختلف پرداخت

راحتی در پاسخ به پرسشی دیگر که تاکنون برای ساخت باغ کتاب تهران چه میزان بودجه استفاده شده است، ادامه داد: اگر اشتباه نکنم طی 68 هزار متر مربع فضای باغ کتاب تهران، حدود یکصد میلیارد تومان تاکنون هزینه شده باشد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه حال برای اتمام پروژه باغ کتاب به چه میزان دیگر بودجه نیازمندید، افزود: به باغ کتاب تهران به جنبه بین‌المللی نگاه می‌شود، به همین منظور باید این باغ وارد مدار خدمات‌دهی به شهروندان شود.

راحتی بیان کرد: اکنون نزدیک بر 30 درصد پروژه باغ کتاب تهران آماده خدمات‌دهی به شهروندان است و بیش از 60 درصد دیگر هم سعی خواهد شد تا به مدار خدمت‌رسانی برساند.

نظر شما