شناسهٔ خبر: 13465 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«رادیو چیست؟» در فرهنگسرای رسانه رونمایی می‌شود

کتاب «رادیو چیست؟» نوشته حسن خجسته چهارشنبه (21 اسفندماه) در فرهنگسرای رسانه رونمایی خواهد شد. این کتاب دربردارنده 21 مقاله برگزیده از نویسنده آن در زمینه رسانه و رادیو است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ چهل‌ودومین نشست زرین قلم فرهنگسرای رسانه به مراسم رونمایی از کتاب «رادیو چیست؟» نوشته حسن خجسته اختصاص دارد. این برنامه چهارشنبه (۲۱ اسفندماه) در فرهنگسرای رسانه برپا می‌شود. 
در این مراسم مهدی لبیبی، مدیرکل پژوهش‌های رادیو، قاسم پورحسن، استادیار گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی، محمدرضا ترکی، دانشیار گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران، یونس شکرخواه، استاد و پژوهشگر علوم ارتباطات اجتماعی و حسن خجسته، نویسنده کتاب سخنرانی می‌کنند. 
«رادیو چیست؟» که از سوی از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها به‌چاپ رسیده، با هدف ایجاد زمینه برای مطالعه دانشجویان و علاقه‌مندان به رادیو تدوین شده است. مجموعه مقاله‌های این کتاب پیش‌تر در پنج کتاب جداگانه با عنوان‌های «درآمدی بر جامعه‌شناسی رادیو»، «مطالعاتی جامعه‌شناختی درباره رادیو»، «تاملاتی جامعه‌شناختی درباره رادیو»، «جامعه‌شناسی رادیو و رسانه» و «رادیو، مدیریت و جامعه» منتشر شده بودند. 
مولف «رادیو چیست؟» معتقد است که بررسی آثار موجود درباره رادیو نشان می‌دهد، عمر مطالعات علمی و پژوهشی و انتشار کتاب‌های رادیویی یا ترجمه کتب خارجی در این حوزه در کشور ما بسیار کوتاه و اغلب مختص چند سال اخیر است. همچنین تولید و انباشت علم در حوزه رادیو محدود بوده، به گونه‌ای که خلاء آن علاوه بر مباحث نظری در مباحث فنی هم مشاهده می‌شود. 
چهل‌ودومین نشست زرین قلم به‌مناسبت رونمایی از کتاب «رادیو چیست؟» از ساعت ۱۰ چهارشنبه (۲۱ اسفندماه) در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای رسانه به نشانی ابتدای خیابان پاسداران، خیابان گل‌نبی، خیابان ناطق‌نوری، میدان قبا برگزار خواهد شد

نظر شما