شناسهٔ خبر: 13504 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دفن «زیبا»ی «خانه به دوش» در سکوت خبری

آخرین کار تلویزیونی زنده‌یاد پروین میکده در تلویزیون بازی در سریال «پایتخت ۲» سیروس مقدم بود؛ ضمن اینکه وی در سریال «خانه به دوش» رضا عطاران هم ایفای نقش زیبا خانم را بر عهده داشت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ پروین میکده بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت و در سکوت خبری در قطعه هنرمندان آرام گرفت. میکده در ۱۹ اسفند ماه در بیمارستان «شهریار» به دلیل سرطان کبد از دنیا رفت و امروز ۲۱ اسفند ماه در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد. آخرین کار تلویزیونی زنده‌یاد پروین میکده در تلویزیون بازی در سریال «پایتخت ۲» سیروس مقدم بود؛ ضمن اینکه وی در سریال «خانه به دوش» رضا عطاران هم ایفای نقش زیبا خانم را بر عهده داشت.

پروین میکده در سال ۱۳۱۴ متولد شد. پدرش سرهنگ ابوالقاسم میکده علاقه زیادی به موسیقی ایرانی داشت و به همین علت فرزندانش را با آن آشناکرد. پروین میکده سال دوم دبیرستان را پشت سر گذاشته بود که ازدواج او را از ادامه تحصیل بازداشت، اما در فعالیت‌های علمی و هنری شرکت می‌کرد. او همچنین در «انجمن ایران و فرانسه» در ارتباط با آموزش زبان فرانسه، «تئاتر نصر» در ایفای نقش‌های فولکلوریک (محلی شمالی) کار کرده است. او بعد از انقلاب، چند تشویق نامه از مراکز هنری دریافت کرد.

از میان آثار تلویزیونی او می‌توان به تله فیلم «آقای ناقابل»، سریال «پایتخت۲»، تله فیلم «به نام مادرم»، سریال‌های «راه شب»،‌ «پای پیاده»، «دوباره زندگی»، «خانه به دوش»،‌ «مزرعه آفتابگردان»،‌ «پشت کنکوریها»، «یادداشتهای کودکی»،‌ «شب آفتابی»،‌ «داستان یک شهر» و... اشاره کرد.

در کارنامه میکده فیلم‌های سینمایی چون گناهکاران (۱۳۹۰)،‌ یک خانواده محترم (۱۳۹۰)، پوپک و مش ماشاالله (۱۳۸۸)،‌ خاله سوسکه (۱۳۸۸)،‌ بیداری (۱۳۸۷)، پسر تهرونی (۱۳۸۷)،‌ دلداده (۱۳۸۷)،‌ توفیق اجباری (۱۳۸۶)، بی وفا (۱۳۸۵)،‌ خوابگاه دختران (۱۳۸۳)،‌ عروس فراری (۱۳۸۳)،  بانوی من (۱۳۸۱)، شام آخر (۱۳۸۰)، مربای شیرین(۱۳۸۰)، من ترانه پانزده سال دارم (۱۳۸۰)،‌ همسر دلخواه من (۱۳۷۹)،‌ عشق شیشه ای(۱۳۷۸)، زخمی (۱۳۷۶)،‌ مرد عوضی (۱۳۷۶)، بالاتر از خطر (۱۳۷۵)،‌ روزی که خواستگار آمد (۱۳۷۵)، افسانه دو خواهر (۱۳۷۳) و عبور از تله (۱۳۷۲) اشاره کرد.

نظر شما