شناسهٔ خبر: 13615 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

میهمانان نمایشگاه کتاب پاریس معرفی شدند

شانگهای چین به عنوان شهر میهمان نمایشگاه بین‌المللی کتاب پاریس 2014 در کنار آرژانتین که به عنوان کشور میهمان انتخاب شده، در این رویداد فرهنگی شرکت می‌کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ شانگهای با ۱۷ نویسنده از این شهر در این رویداد فرهنگی که از ۲۱ مارس آغاز خواهد شد، شرکت می‌کند.  به این مناسبت چاپ‌های ویژه‌ای از برخی از مشهورترین آثار ادبی چینی به زبان فرانسوی در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.
مجموعه‌هایی از کتاب‌های مصور که به زبان فرانسوی ترجمه شده نیز در نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. این مجموعه برمبنای مشهورترین رمان تاریخی چینی با عنوان «سه پادشاه» تهیه شده است. این مجموعه بیانگر داستان‌های ارباب و فئودال‌ها و رعیت‌هایشان در پایان دوران «هان» است.
صدها نسخه از دیگر کارهای چینی نیز در این نمایشگاه عرضه خواهد شد و مقامات شهر شانگهای امیدوارند تا به این وسیله فتح بابی برای کمک به درک بیشتر فرانسویان از ادبیات چینی فراهم آید. 
به گفته ژو جیونگ مدیر نشر شانگهای با توجه به این که به طور کلی آشنایی مردم چین با ادبیات فرانسوی بیشتر از شناخت مردم فرانسه از ادبیات چینی است و شناخت مردم شانگهای از پاریس بیشتر از شناخت مردم پاریس از شانگهای است، چنین برنامه‌هایی می تواند برای چین بسیار مغتنم باشد. 
در کنار کتاب‌های فرانسوی زبان، ناشران شانگهای شماری از کتاب‌های انگلیسی زبان را نیز که دربرگیرنده ۸۰ جلد خواهد بود و ارایه گر دادگاه محاکمات نظامی بین‌المللی برای شرق دور و برای سران ژاپنی پس از جنگ جهانی دوم است نیز ارایه می‌کنند.
در این نمایشگاه پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین فرانسه و چین نیز گرامی داشته خواهد شد. 
این در حالی است که پیش بینی می‌شود در نمایشگاه امسال کتاب پاریس بیش از هزار نویسنده و ۱۲۰۰ خانه نشر شرکت کنند. 
نمایشگاه بین‌المللی کتاب پاریس امسال به مناسبت صدمین سالگرد تولد خولیو کورتاسار نویسنده آرژانتینی یاد او را گرامی خواهد داشت و آرژانتین را به عنوان کشور مرکز مورد توجه خود قرار می دهد. 
به این مناسبت ۳۰ چهره ادبی آرژانتینی از رمان نویس تا مقاله نویس، شاعر و نمایشنامه‌نویس و فیلمنامه نویس در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.
امسال سی و چهارمین دور نمایشگاه پاریس برگزار می‌شود. این نمایشگاه به مدت چهار روز و تا ۲۴ مارس ادامه خواهد داشت

نظر شما