شناسهٔ خبر: 13637 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درگیری لفظی رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران با رئیس هیات مدیره خانه سینما

ئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران گفت: اظهارات رئیس هیأت مدیره خانه سینما مبنی بر عدم عضویت 70٪ عوامل فیلم‌های سینمایی در خانه سینما مبین این نکته و مفهوم است که 70٪ عوامل فعال سینمای ایران تمایلی به عضویت خانه سینما نداشته و این خود گواه عدم جامعیت خانه سینما است.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از فارس؛ در پی اظهارات فرهاد توحیدی رئیس و سخنگوی هیات مدیره خانه سینما مبنی بر فعالیت 70% درصد از نیروهای  سینمایی خارج از صنف در 120 فیلم جشنواره، سید‌ ضیاءهاشمی رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان با ارسال یادداشتی به بخش سینمایی نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد.

متن کامل یادداشت هاشمی به شرح ذیل است:اظهارات رئیس هیئت مدیره خانه سینما مبنی بر عدم عضویت 70٪ عوامل فیلمهای سینمایی در خانة سینما مبین این نکته و مفهوم است که 70٪ عوامل فعال سینمای ایران تمایلی به عضویت خانه سینما نداشته و این خود گواه عدم جامعیت خانة سینما است. بخشی از این 70٪ عواملی که تمایل به عضویت در خانه سینما ندارند را جوانان خلاق و هنرمندی تشکیل می‌دهد که به دلیل رفتارهای قیم مأبانه و تفکرِ یا با من یا بر من حاکم در خانه سینما و وجود فیلترهای سخت گزینشی و سلیقه‌ای و فردی ، مانع اصلی این عدم تمایل به عضویت نهاد به ظاهر صنفی است .

در ادامه این یادداشت آمده است: رفتارهای یک جانبه و تفکر غالب در خانه سینما و همفکری با جریان های خاص و ویژه خوار سبب شده تا خانه سینما از یک نهاد صنفی به یک محفل خصوصی عده ای قلیل تبدیل شده و منافع گروه و افراد اهم بر منافع جمع و اعتبار سینمای ایران گردد اینکه دولت دهم یک لشگر بی نام و نشان را وارد سینما کرده صرف نظر از اینکه ادعایی واهی است توهین مستقیم به 70٪ عوامل فعال سینمای ایران است که با عدم تمایل به عضویت خانه سینما آماج این حملات غیر منصفانه قرار می گیرند .

در بخش پایانی یادداشت هاشمی می‌خوانیم: اظهارات آقای توحیدی سند متقن و اماره‌ای است غیر قابل انکار که خانه سینما نمایندگی تمامی آحاد فعالان سینمای ایران را نداشته و این زنگ هشداری است برای رئیس سازمان سینمایی و سند تخلف ایشان از برسمیت شناختن خانه سینما بعنوان جامعة اصناف سینمای کشور از هیچ حمایت بی حد و حصری دریغ نکرده و مسیر را در بیراهه طی می کند . حمایت 500 میلیونی برای شش ماه گذشته از نهادی که تنها 30٪ فعالان سینما در آن عضویت دارند یعنی تخصیص رانت به عده ای قلیل که در صورت شهامت محل هزینه کرد این تحفه ایام ماه عسل خانه سینما و رئیس سازمان سینمایی چه شده است؟

سید ضیاء هاشمی

نظر شما