شناسهٔ خبر: 13647 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دلیل عضویت ناطق نوری و جاسبی در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره انتصاب حجت الاسلام ناطق نوری به عنوان عضو هیأت موسس و عبدالله جاسبی به عنوان عضو هیأت امنای این دانشگاه که به تازگی صورت گرفت، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حمید میرزاده در حاشیه دومین جلسه شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد، در جمع خبرنگاران درباره عضویت حجت الاسلام ناطق نوری و عبدالله جاسبی در بدنه هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد، گفت: انتخاب حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری به عنوان عضو هیات موسس این دانشگاه، بر اساس اساسنامه تغییر یافته سال ۱۳۸۹ و کاملا منطبق با قانون بوده است؛ وی به جای مرحوم حسن حبیبی در این هیأت، انتخاب شد.

وی ادامه داد: طبق اساسنامه سال ۱۳۶۶ دانشگاه آزاد، اعضای هیات موسس ۵ نفر بودند اما در اساسنامه سال ۱۳۸۹ اعضای هیات موسس به ۹ نفر افزایش یافت.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه بر اساس اساسنامه سال ۱۳۸۹ این دانشگاه، اگر یکی از اعضای هیات موسس به علت فوت یا استعفا در این هیات حضور نداشت، سایر اعضا باید فرد جدیدی را برای عضویت به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کنند، خاطرنشان کرد: بعد از فوت مرحوم حبیبی، هیات موسس به اتفاق آراء حجت الاسلام ناطق نوری را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی و این شورا نیز به اتفاق آرا وی را به عضویت هیات موسس منصوب کرد که این مسئله یک الزام قانونی است.

میرزاده گفت: ایرادهایی که گرفته می شود مربوط به تغییر اساسنامه است اما باید بگویم این موضوع منطبق با قانون صورت گرفته است.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد درباره حضور جاسبی در این هیأت نیز توضیحاتی داد و اظهار داشت: جاسبی هم اکنون عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو هیات موسس دانشگاه آزاد است.

وی با بیان اینکه جاسبی جزء سه عضوی از هیات موسس دانشگاه آزاد است که با تصویب هیات امنا از سال ۱۳۸۶ عضو این هیات شده بود، اضافه کرد: هیات موسس، هیات امنا، رئیس و شورای دانشگاه چهار رکن اساسی دانشگاه آزاد به شمار می آیند؛ همچنین ۳ نفر از اعضای هیات موسس عضو هیات امنای دانشگاه شده اند که بنده نیز با انتخاب شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از این اعضا بودم.

میرزاده ادامه داد: با توجه به اینکه رئیس دانشگاه آزاد عضو حقوقی هیات امنا به شمار می آید، از دو جهت نمی توانستم عضو باشم؛ بنابراین باید یکی از اعضای هیات موسس، عضو هیات امنا می شد.

رئیس دانشگاه آزاد، افزود: انتخاب جاسبی به عنوان عضو هیات امنا طبق قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و هیچ کار خلاف قانونی انجام نشده است؛ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سه نفر از اعضای هیات موسس باید عضو هیات امنا باشند و در قانون تایید عضو هیأت امنا نیاز به تصویب این شورا ندارد.

نظر شما