شناسهٔ خبر: 13727 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وحید جلیلی: نباید سانسور و فیلتر در کشور حاکم شود

یک فعال فرهنگی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در هفته گذشته با اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: وقتی رهبر انقلاب نگران است که جناح فرهنگی مومن منزوی شود یعنی نباید بگذاریم سانسور، خفقان و فیلتر در کشور حاکم شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ وحید جلیلی عصر دوشنبه در همایش فعالان فرهنگی انقلاب اسلامی در تهران افزود: کانون نویسندگان ایران با صدور بیانیه ای، از قیصر امین پور با آن سابقه درخشان به عنوان شاعر بیلبوردهای شهرداری یاد کرده است.

این روزنامه نگار با ذکر مثال های دیگر گفت: با وجود ۲۰۰ هزار شهید دفاع مقدس و ۱۷ هزار شهید ترور، از ۳۵ سال گذشته تاکنون هنوز یک فیلم از شهدای ترور ساخته نشده است.

جلیلی با بیان اینکه ما نیازمند سینمای امید هستیم، تصریح کرد: جریان روشن فکری کشور با سینمای ناامید هیچ مشکلی ندارد.

وی با اشاره به خطبه ۲۴ نهج البلاغه که در آن حضرت علی (ع) فرموده اند برای شما برنامه ریزی می شود اما شما برنامه ریزی نمی کنید، گفت: ˈمن معتقدم یک نفر از شورای عالی انقلاب فرهنگی باید عملکرد این شورا و جشنواره کن را با یکدیگر مقایسه کند و در این خصوص اعلام نظر کند که این شورا تاکنون چه اقدامات موثری انجام داده است.ˈ

حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور، حجت الاسلام پارسانیا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام حمید آقایی معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام محمدرضا زائری مدیر مسوول نشریه خیمه ، محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان و شماری از چهره ها و فعالان فرهنگی نظیر رضا امیرخانی، عماد افروغ، حسن بنیانیان، احمد توکلی، محمد خجسته، مصطفی رحماندوست، علیرضا قزوه، جواد محقق، علیرضا مختارپور، سیدعلیرضا مرندی، علی مطهری و سید نظام موسوی از شرکت کنندگان در این همایش بودند.

همایش فعالان فرهنگی انقلاب اسلامی از ساعت ۱۵ تا نماز مغرب و عشا در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شد.

نظر شما