شناسهٔ خبر: 13764 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تربیت نیروی کار مغفول واقع شده است

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‎ای با اشاره به توسعه کمی دانشگاه‎های کشور طی سال‎های اخیر گفت: برای رشته‎های مختلف کارشناسی و بالاتر برنامه‎ریزی شده ولی تربیت نیروی کار مغفول واقع شده است که باید با ایجاد فضای مناسب این کمبود را جبران کرد .

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ دکتر شفیعی در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی وضعیت نیروی انسانی دانشگاه فنی و حرفه ای را از لحاظ داشت و کمبودها ترسیم کرد و به تبیین برنامه های آتی در راستای تربیت تکنسین و نیرو ماهر با توجه به ضرورت جامعه فعلی ایران پرداخت .

وی به توجه خاص مسئولین در گذشته به توسعه کمی دانشگاه های کشور اشاره کرد و گفت: برای رشته های مختلف کارشناسی و بالاتر برنامه ریزی شده ولی تربیت نیروی کار مغفول واقع شده است که باید با ایجاد فضای مناسب این کمبود را جبران کرد .

شفیعی در ادامه رویکرد وزارت علوم برای دانشگاه فنی و حرفه ای تبیین کرد و گفت : جایگاه دانشگاه فنی و حرفه ای باید در جامعه ارتقاء یابد و به عنوان مرکز علمی فنی و حرفه ای هر چه بیشتر به مردم و مسوولین و جوانان معرفی شود از طرف دیگر ضرورت دارد آموزش ها با نیاز مناطق همخوانی داشته و برای بومی شدن رشته های تحصیلی برنامه ریزی دقیق انجام گیرد .

وی در خاتمه این دیدار از نمایندگان خواست تا برای جذب نیروهای حق التدریسی همکاری لازم را با دانشگاه فنی و حرفه ای داشته باشند .

نظر شما