شناسهٔ خبر: 13960 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارائه ۳۰۰ اثر دیجیتال سوره مهر در نمایشگاه کتاب

انتشارات سوره مهر در نظر دارد تا در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران تعداد ۳۰۰ اثر را در قالب نشر دیجیتال ارائه کند. تمامی این آثار با موضوع هنر و ادبیات انقلاب و دفاع مقدس نوشته شده‌اند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ امین نادری، کارشناس سوره مهر الکترونیک، از ارائه تمامی آثار دیجیتال شده این انتشارات در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: از سال گذشته فرایند دیجیتال‌سازی منابع منتشر شده توسط این انتشارات به منظور توسعه فرهنگ کتابخوانی و دسترسی آسان به آثار این انتشارات آغاز شد.

وی ادامه داد: طرح جدید دیگری که برای این دوره نمایشگاه در نظر گرفته‌ایم، ایجاد باشگاه «مخاطبان سوره مهر» است. این باشگاه به منظور تعامل میان نویسندگان و مخاطبان طراحی شده است. در این طرح مخاطبان می‌توانند به راحتی با نویسندگان مورد علاقه خود ارتباط برقرار کنند و با جدیدترین آثار آنها آشنا شوند. علاوه بر این، این طرح به منظور پاسخگویی به پرسش‌های جوانان از نویسندگان طراحی شده است.

کارشناس سوره مهر الکترونیک در ادامه به ارائه آثار با محتوای تعاملی اشاره کرد و یادآور شد: از دیگر طرح‌هایی که سوره الکترونیک برای سال آینده و به ویژه نمایشگاه کتاب در نظر دارد، ارائه کتاب با محتوای تعاملی است. در این طرح تنها مطالعه کتاب در قالب دیجیتال مد نظر نیست، بلکه در کنار آن امکانات دیگری نیز برای مخاطبان در نظر گرفته شده است.در این نسخه علاوه بر متن دیجیتال کتاب، امکانات دیگری چون فیلم اثر، روایت کتاب به صورت صوتی، الصاق تصاویر جدید و ... نیز لحاظ شده است.

نادری افزود: مهمترین نکته در تولید نسخه چند رسانه‌ای این اثر تفاوت آن با دیگر نسخه‌هایی است که از کتاب‌های مختلف در بازار کتاب موجود است. این برای اولین‌بار است که مخاطب اثری در این قالب در دست دارد که با مجوز رسمی تولید شده و حقوق مؤلف در آن رعایت شده است. علاوه بر این، نسخه تولید شده از نظر فنی نیز تفاوت فاحشی با دیگر نسخ موجود دارد.

نظر شما