شناسهٔ خبر: 13967 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برپایی سالن «ترجمه معکوس» و «سالن تولید علم» در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران

مدیر کمیته فعالیت‌های فرهنگی، علمی و اهل قلم از برپایی سالن «ترجمه معکوس» و «سالن تولید علم» در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ نجفعلی میرزایی، مدیر کمیته فعالیت‌های فرهنگی، علمی و اهل قلم در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های این کمیته در این رویداد فرهنگی گفت: امسال با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده قصد داریم دو سالن جدید در نمایشگاه کتاب برپا کنیم.

وی افزود: یکی از این سالن‌ها «ترجمه معکوس» نام دارد که البته عنوان موقت این سالن است و احتمال دارد نام آن تغییر کند. آثار فارسی که در سال‌های اخیر به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسه و... ترجمه شده‌اند در این سالن برای عموم مردم به نمایش در می‌آیند. همچنین با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده «خانه ترجمه ایران» در همین غرفه افتتاح می‌شود.

میرزایی درباره فعالیت‌های «خانه ترجمه ایران» در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: قدردانی و تشکر از مترجمان زحمتکش و نامدار و برگزاری نشست‌های ترجمه از جمله فعالیت‌های «خانه ترجمه ایران» خواهد بود.

مدیر کمیته فعالیت‌های فرهنگی، علمی و اهل قلم درباره دومین سالن این کمیته در نمایشگاه کتاب تهران نیز گفت: «سالن تولید علم» سالن دیگری خواهد بود که قرار است در آن دستاوردهای علمی ایران در سال‌های اخیر برای بازدیدگنندگان به نمایش در آید. در این سالن قرار است جدیدترین دستاوردهای علمی ایرانیان در حوزه‌های تاریخ، روانشناسی، اقتصاد، علوم پایه و ... برای عموم به نمایش گذاشته ‌شود.

وی افزود: همچنین با توجه به هماهنگی‌های انجام شده این قابلبت نیز وجود دارد تا این آثار در درون همین سالن به سهولت به فروش برسند. از دیگر فعالیت‌های این سالن می‌توان به برگزاری نشست‌های بررسی وضعیت نشر در ایران اشاره کرد.

نجفعلی میرزایی درباره دیگر نشست‌ها و فعالیت‌های کمیته گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده  ۲۰ نشست و کارگاه‌ با موضوع نشر، کتاب، اقتصاد فرهنگ و... در روزهای نمایشگاه برگزار می‌شوند.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

نظر شما