شناسهٔ خبر: 13973 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ضرابی‌زاده «محله حاجی» را به نمایشگاه می‌آورد

بهناز ضرابی‌زاده از انتشار جدیدترین اثرش در قالب داستان بلند نوجوان با موضوع انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: «محله حاجی» داستان دو نوجوان در شهر همدان است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ بهناز ضرابی‌زاده، نویسنده، از انتشار و توزیع «محله حاجی» در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و افزود: این داستان برای گروه نوجوان در قالب داستان بلند نوشته شده است. «محله حاجی» پیش از این در چهارمین دوره جشنواره داستان انقلاب توانسته بود رتبه برگزیده را به خود اختصاص دهد. تا این زمان منتظر انتشار آن بودم که قرار است انتشارات سوره مهر در دوره آتی نمایشگاه کتاب آن را توزیع کند.

وی به موضوع این داستان اشاره کرد و گفت: «محله حاجی» داستان دو نوجوان در سال‌های نزدیک به پیروزی انقلاب را بیان می‌کند. سال‌هایی که همه مردم درگیر تلاش‌های شبانه‌روزی و مقاومت برای پیروزی انقلاب بودند. در این بحبوحه داستان زندگی دو نوجوان که درگیر انقلاب و اعتراضات در شهر همدان می‌شوند، بیان شده است.

ضرابی‌زاده یادآور شد: یکی از موضوعات نابی که هر داستان‌نویس می‌تواند در اثر خود به ویژه در موضوع انقلاب به آن بپردازد، وقوع انقلاب و حرکت‌های مردمی در شهرستان‌ها بود. شهرستان‌ها هم از نظر موضوع و هم از منظر فضاسازی قابلیت بالایی در داستان‌پردازی دارد. موضوعات بسیاری در شهرستان‌ها وجود دارد که به آنها توجه نشده است. با توجه به این رویکرد، داستان «محله حاجی» در همدان رخ می‌دهد و در آن وقایع مهم مانند فوت حاج ملا علی همدانی و دیگر حوادث مهم و سازنده در خلال داستان روایت می‌شود.

نویسنده «دختر شینا» با اشاره به جدیدترین آثار در  دست نگارش خود افزود: همیشه ذهن نویسندگان پر از داستان و سوژه است. در حال حاضر چند کار نیمه‌کاره و رها شده دارم که قصد دارم به سراغ آنها بروم.

نظر شما