شناسهٔ خبر: 14000 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مستند هواپیمای ناپدیدشده مالزیایی ساخته می‌شود

شبکه دیسکاوری با ساخت یک مستند به سوال‌های پاسخ داده نشده درباره اینکه چطور در این عصر و زمانه یک هواپیما می‌تواند به طور کل ناپدید شود، پاسخ می‌دهد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ شبکه بین‌المللی دیسکاوری مستندی یک ساعته درباره ناپدید شدن مرموز هواپیمای ام اچ 370 مالزی سفارش داده است. این مستند که «پرواز 370: حلقه های گمشده» نام دارد، افکار برتر در زمینه هوانوردی و امنیت را گرد هم می آورد تا بتواند سوال های کلیدی درباره ناپدید شدن این هواپیما را که در سراسر دنیا سر و صدا به پا کرده است، پاسخ دهد.

واحد ارتباطات شبکه دیسکاوری به این مستند ماموریت داده تا درباره اینکه چطور ممکن است به طور کل رد یک هواپیما گم شود از مسئولان حرفه ای صنعت هواپیمایی بپرسند و با بررسی و تحلیل مدارک، ضعف‌ها و سستی های هوانوردی را مورد بررسی دقیق تر قرار دهد و رازهای موجود برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی در آینده را کشف کند.

مستند «پرواز 370: حلقه های گمشده» توسط آی تی ان پروداکشنز تهیه شده است و از اوایل ماه آوریل در بیش از 220 کشور و منطقه جهان روی شبکه دیسکاوری به نمایش در می‌آید.

تام گورهام مدیر اجرایی دی‌ان‌آی گفت: راز پرواز ام اچ 370 یادآوری تراژیک این موضوع است که تکنولوژی مطمئنا جایز الخطا است. با کمک هوانوردان کارکشته و متخصصان صنعت ردیابی و ماهواره،‌ مستند «پرواز 370: حلقه‌های گمشده» اتفاقاتی را که افتادند شرح می‌دهد و بر این موضوع تمرکز می کند که این اتفاقات واقعا چطور ممکن بود به وقوع بپیوندند و خطاهای اکوسیستم سفرهای بین‌المللی مدرن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

ایما رید رییس بخش خصیصه ها و حقایق آی‌تی‌ان پروداکشنز نیز اضافه کرد: ناپدیدشدن پرواز ام اچ 370 تمام چیزهایی را که ما درباره تکنولوژی هوانوردی امروزی می دانیم به چالش می‌کشد. این مستند هر چیزی را که یک مسافر هواپیما باید بداند آشکار می کند و تکنولوژی هایی را که برای حفاظت از ما در آینده در حال تولید هستند به نمایش می‌گذارد.

این مستند ویژه همچنین نشان می دهد که در عصری که ما می توانیم از نرم افزارهای ساده مختلف استفاده کنیم تا یک دستگاه الکترونیکی را پیدا کنیم، چطور ممکن است که یک هواپیمای مدرن با 239 مسافرش به سادگی ناپدید شوند. همچنین از زمانی که پرواز ام اچ 370 روز هشتم ماه مارس 2014 ناپدید شد، سوال‌هایی جدید درباره امنیت پروازها باری دیگر به میان آمده اند. در تلاش برای پاسخ به این سوال ها، این فیلم مستند به هفت حلقه گمشده مختلف نیز پاسخ می دهد: امنیت فرودگاه، کنترل ترافیک هوایی، سیستم های ارتباطی موجود در هواپیما، شکست مکانیکی، ردیابی هم از طریق رادار و هم از طریق ماهواره و همکاری بین‌المللی و جعبه سیاه هواپیما.

در حالی که باتری جعبه سیاه این پرواز تا چند روز دیگر از کار می افتد، تاکنون هیچ ردی از این پرواز به دست نیامده است.

نظر شما