شناسهٔ خبر: 14028 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اولین جایزه بین‌المللی سینمای ایران در سال جدید به «ماهی وگربه» رسید

«ماهی و گربه» به کارگردانی شهرام مکری و تهیه‌کنندگی سپهر سیفی اولین جوایز بین‌المللی سال ۹۳ را با حضور در جشنواره فریبورگ برای سینمای ایران به ارمغان آورد.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از فارس؛ «ماهی و گربه» در جشنواره فیلم فریبورگ سوییس موفق به دریافت دو جایزه بهترین فیلم از نگاه منتقدان و بهترین فیلم داوران جوان جشنواره شد. به این ترتیب این فیلم که یکی از محصولات «ایران نوین فیلم» است، توانست اولین جوایز بین‌المللی سینمای ایران در سال جدید را به نام خود ثبت کند.

جشنواره فریبورگ سوییس از نهم تا شانزدهم فروردین ماه برگزار شد و شهرام مکری که به همراه نسیم احمدپور دراماتورژ فیلم در این جشنواره حضور داشت درباره مبحث «برداشت فرمی از حادثه‌ای واقعی» به سخنرانی پرداخت.

«ماهی و گربه» با دریافت این جوایز در جشنواره فریبورگ، تعداد جوایز بین‌المللی خود را به هفت جایزه افزایش داد. این فیلم تا کنون در 15 جشنواره بین‌المللی حضور داشته و موفق‌ترین فیلم ایرانی عرصه بین‌الملل در سال 92 به شمار می‌آید.

«ماهی و گربه» تنها در طول یک ماه گذشته در جشنواره‌های مختلف کشورهایی نظیر آمریکا، لیتوانی وسوییس به نمایش درآمد که در این میان تنها جشنواره فریبورگ سوییس به طور رقابتی برگزارمی‌شد که بخشی از جوایز آن هم به «ماهی و گربه» تعلق گرفت.

نظر شما