شناسهٔ خبر: 14041 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشنامه شش جلدی فاطمی (س) منتشر شد

دانشنامه فاطمی(س) در شش مجلد و مجموع ۲۸۸۰ صفحه توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد. این دانشنامه راهگشای مطالعات کسانی است که درباره حضرت زهرا(س) و جوانب زندگی ایشان قصد مطالعه و تحقیق دارند.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از فارس؛ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پس از انتشار دانشنامه امام علی(ع)، با توجه به لزوم اسوه‌پذیری از حضرت زهرا(س) از یک سو و نبود کتاب مرجعی در حوزه مطالعات زنان و تبیین مبانی حقوق و حرمت زن در اسلام تدوین از سوی دیگر، تدوین دانشنامه فاطمی(س) را آغاز کرد. مباحث این دانشنامه در ساختار علمی موضوعی در 118 مدخل و در شش جلد تنظیم شده است.

دانشنامه فاطمی در نخستین جشنواره ملی ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی که سال گذشته برگزار شد، یکی از جوایز برتر را به خود اختصاص داد.

این اثر ارزشمند پس از رفع مشکل کاغذ و با شش ماه تأخیر، همزمان با ایام فاطمیه منتشر شد.

دانشنامه فاطمی(س) در شش مجلد با شمارگان 2500 نسخه، 2880 صفحه به قیمت 150 هزار تومان از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی رییس پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پیش از این درباره زمان رونمایی دانشنامه فاطمی گفته بود: تدارکات برای برپایی آیین رونمایی انجام شده، اما برای جزئیات مراسم هنوز تصمیم‌گیری نهایی نشده است و مشخص نیست که آیین رونمایی در تهران باشد یا در قم.

نظر شما