شناسهٔ خبر: 14114 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«نگاه معاصر» سه عنوان کتاب جدید سیاسی به نمایشگاه می‌آورد

مديرمسوول انتشارات نگاه معاصر از ارایه پنج عنوان کتاب در حوزه سیاسی در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: «سیاست خارجی ایران»، «تقدیر ما، تدبیر ما» و «تاملاتی بر انقلاب فرانسه» عناوین کتاب‌های تازه این انتشارات در حوزه سیاسی هستند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ اكبر قنبري با بيان اين مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: کتاب «سیاست خارجی ایران ۱۳۵۷-۱۳۸۴» (تالیف محسن مدیرشانه‌چی) سیاست خارجی ایران و تحولات آن را از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال ۱۳۸۴ را مورد واکاوی قرار می‌دهد. کتاب «تقدیر ما، تدبیر ما» نوشته مصطفی ملکیان درباره موضوع‌هایی چون مبانی نظری اصلاحات و اخلاق اصلاحات است. 
وی در ادامه افزود: کتاب «تاملاتی بر انقلاب فرانسه» تالیف «ادموند برک» با ترجمه سهیل صفاری از دیگر آثار چاپ نخست نشر نگاه معاصر است که در بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه کتاب تهران ارایه می‌شوند. موضوع محوری این کتاب مبانی نظری محافظه‌کاری در کل دنیا است. 
قنبری درباره کتاب «تاملاتی بر انقلاب فرانسه» توضیح داد: این اثر مهم‌ترین اثر «ادموند برک» است که در آن وی به رادیکالیزم در انقلاب انتقاد وارد کرده و اگرچه نگرش‌های انقلابی را باعث ایجاد جهانی بهتر می‌داند اما آن‌ها را به این دلیل که در نهایت به توسعه نگاه‌های خشونت‌جو منجر می‌شود، زیر سوال می‌برد.
مدير مسوول انتشارات نگاه معاصر عنوان کرد: کتاب‌های «آموزش دانش سیاسی» تالیف حسین بشیریه و «الهیات سیاسی ۱» نوشته «کارل اشمیت» با ترجمه لیلا چمن‌خواه از کتاب‌های بازچاپی حوزه علوم سیاسی هستند که امسال نیز در نمایشگاه برای علاقه‌مندان این حوزه عرضه می‌شود. 
بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

نظر شما