شناسهٔ خبر: 14134 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایوبی: سینمای دینی، اجتماعی و دفاع مقدس می‌تواند سینما را نجات دهد

رئیس سازمان سینمایی گفت: سینمای دینی، اجتماعی و دفاع مقدس می‌تواند وضعیت سینما را نجات دهد

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اکران نوروزی امسال گفت: اکران‌ امسال یکی از بی‌نظیر‌ترین اکران‌های نوروزی در سال‌های اخیر است و در حالی که سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان فروش سالانه سهم سینما بود امسال تا به امروز نزدیک به ۱۰ میلیارد فروش داشتیم.

وی ادامه داد: دیجیتالی شدن سینمای کشور و جشنواره فجر در همه استانها باعث استقبال مردم از سینما بعد از جشنواره شد که نمود آن را در شهرستان‌ها هم دیدیم. همه این‌ها نشان می‌دهد که مردم آمادگی آشتی با سینما را دارند.

ایوبی با اشاره به اولویت‌کاری سینما در سال جدید گفت: تصمیم داریم برای اکران سال بعد و تولید فیلم‌های خوب برنامه‌ریزی کنیم. خبر خوش دیگر اینکه طرح‌های فیلم‌هایی که به سازمان سینمایی رسیده است همه امیدبخش هستند و امیدواریم سال خوبی را داشته باشیم. خبر دیگر اینکه تجهیز سالن‌ها و زیرساخت‌های سینمایی را از اولویت‌های اول سازمان سینمایی قرار داده‌ایم.

ایوبی با اشاره به سینمای دفاع مقدس گفت: سینمای دینی، اجتماعی و دفاع مقدس می‌تواند وضعیت سینما را نجات دهد و مردم به سینمای دفاع مقدس به عنوان گنجینه فرهنگ و تاریخ خود نگاه می‌کنند. اگر فیلم‌های خوب در حوزه دفاع مقدس ساخته شود به سینما کمک خواهد شد.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: ما جلسات مفید و خوبی با همه سازمان‌هایی که در حوزه دفاع مقدس فیلم می‌سازند، داشتیم و این جلسات همچنان ادامه دارد تا امسال هم سال خوبی برای تولید آثاری در حوزه دفاع مقدس باشد.

ایوبی در پاسخ به سوالی مبنی بر نامگذاری سال اقتصاد و فرهنگ توسط رهبری و اولویت‌های کاری سازمان سینمایی گفت: ما امیدواریم سال «اقتصاد و فرهنگ» نقطه عطفی در تاریخ فرهنگ کشور باشد. در درجه اول تلاش داریم آثار فرهنگی خوبی تولید کنیم و ثانیا با صنعتی شدن سینما و اقتصادی شدن آن می‌توانیم بنیان‌های فرهنگ و هنر را تقویت کنیم.

وی با اشاره به قسمت دوم شعار رهبر انقلاب برای سال ۹۳ گفت: باید عزم ملی در عرصه فرهنگ صورت بگیرد و تنها سازمان سینمایی نمی‌تواند مشکلات سینمایی را برطرف کند. ما جلسات مشترکی را با مسئولان وزارت آموزش و پرورش داشتیم تا برنامه‌هایی ترتیب داده شود که دانش‌آموزان به سینما بروند و همچنین تدابیری اندیشیده شود که فیلم‌های خوب برای بچه‌ها تولید شود.

ایوبی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حوزه هنری امروز اعلام کرده است ۲۷ سینما در اختیار حوزه هنری قرار گرفته است و آیا تصمیم اکران به حوزه هنری اعطا می‌شود یا نه گفت: ما جلسات متعددی با حوزه هنری داشتیم و این دوران دوره همکاری سازمان سینمایی با حوزه هنری است. جلسات ما با حوزه هنری ادامه خواهد داشت و امیدواریم اختلافاتی که در گذشته بود دیگر تکرار نشود و تصمیم نهایی را شورای صنفی نمایش می‌گیرد و بنای ما بر این است که در تعامل با حوزه هنری باشیم.

نظر شما