شناسهٔ خبر: 14153 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نخستین جلسه شورای صنفی اکران در سال 93 برگزار شد

نخستین جلسه شورای صنفی اکران در سال 93 با محوریت اکران نوروزی سینماهای کشور و با حضور حجت الله ایوبی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی برگزار شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ نخستین جلسه شورای صنفی اکران در سال۹۳ عصر دیروز (دوشنبه ۱۸ فروردین ماه)،با محوریت اکران نوروزی سینماها و با حضور حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و محمد احسانی معاون آثار و فعالیت های سینمایی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ایوبی با تبریک سال نو و خشنودی از حال خوب سینمای ایران، ابراز امیدواری کرد که این شور و نشاط تا پایان سال حفظ شود.

وی با تأکید بر صداقت و امانتداری شورای صنفی اکران گفت: بنای ما بر این است که کل سازمان سینمایی در یک اتاق شیشه ای باشد که همه تصمیم گیری ها در آن شفاف و بدون شائبه خواهد بود.

رئیس سازمان سینمایی در بخش دیگری از سخنان خود به این نکته اشاره کرد که فقر، نداری و تبعیض گرچه می توانند عامل اختلاف باشند اما آنچه مهم است احساس تبعیض یا مورد تبعیض واقع شدن است که با شفافیت و توضیح درست می توان آن را رفع و به همدلی رسید.

ایوبی در ادامه گفت: با توجه به اطلاعاتی که از فیلم های در دست ساخت داریم، سال آتی رابرای سینمای کشور بسیار خوب پیش بینی می کنیم. وقتی فضای دوستی و صمیمیت همراه با صداقت حاکم باشد فضای فیلم ها هم مثبت و درست خواهد بود و پروژه های پر امیدی ساخته خواهد شد.

ایوبی همچنین با تأکید بر اجرای صحیح اکران فیلم های مخاطب خاص و اهمیت این موضوع برای سینمای کشور گفت: در همه جای دنیا این گونه فیلم ها اکران می شود اما نباید باری بر دوش سینما داران و سینما گران باشد و به همین خاطر سیاست ما بر حمایت از اکران این گونه فیلم که به نام سینمای هنر و تجربه نام گذاری شده خواهد بود و به همین منظور جمعی از فعالان و نخبگان سینمایی طرحی را در دست دارند که به زودی و پس از نهایی شدن با همکاری شورای صنفی اکران به مرحله اجرا گذاشته می شود.

رئیس سازمان سینمایی در ادامه بحث با تأکید مجدد بر حمایت از اکران فیلم های گروه هنر و تجربه گفت: گروهی خبره وظیفه انتخاب و معرفی فیلم های هنری رابرای تعیین نوبت اکران به شورای صنفی به عهده خواهد داشت و در آغاز این طرح نیز بر اکران چند اثر برجسته هنری تأکید شده است.

در ادامه این نشست ابوالحسن داوودی رئیس شورای صنفی اکران با استقبال از طرح اکران فیلم های هنری با توجه به حمایت دولت از این گونه فیلم ها، بر تعیین حدود ، ضوابط و معیار های دقیق انتخاب فیلم های این گروه سینمایی تأکید کرد.

سپس محمد احسانی معاون آثار و فعالیت های سینمایی، ضمن تبریک سال جدید به اعضای شورای صنفی اکران و تشکر از زحمات این شورا در اکران موفق نوروز امسال برای سینمای ایران سالی موفق آرزو کرد.

اعضاء شورای صنفی نمایش نیز با تبریک سال نو به اهالی سینما بر آمادگی شورای صنفی اکران و نمایش در این فضای همدلی و صمیمیت و همراهی با مجموعه سینمای ایران تأکید کردند.

در جلسه امروز محمد رضا فرجی، مرتضی شایسته، ابوالحسن داوودی، مجید قاری زاده، محمد نیک بین، غلامرضا فرجی و محمد رضا صابری از دست اندرکاران سینما شرکت داشتند.

نظر شما