شناسهٔ خبر: 14191 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

موافقت مجلس با تصویب یک فوریت طرح سنجش و پذیرش در تحصیلات تکمیلی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‎های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‎ها و مراکز آموزش عالی کشور موافقت کردند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ در جلسه روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان با طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور موافقت کردند.

بر این اساس به منظور برنامه ریزی، تصویب مقررات، هماهنگی و نظارت بر نحوه سنجش علمی و پذیرش دانشجو برای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در مقاطع تحصیلات تکمیلی شورای سنجش و پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی که از این پس شورای تحصیلات تکمیلی نامیده می شود شامل وزیر علوم، وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی، رئیس سازمان سنجش آموزش عالی کشور رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس مرکز آزمون وزارت بهداشت، یک نماینده از کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس و روسای ۴ دانشگاه به پیشنهاد وزارتین عضو شورای تحصیلات تکمیلی بدون حق رای خواهند بود.

همچنین بر اساس  این طرح، وظایف و اختیارات شورای تحصیلات تکمیلی تدوین شده و سنجش در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته بر اساس آزمون متمرکز از دروس تخصصی مقطع کارشناسی و سوابق تحصیلی داوطلب انجام خواهد شد.

یک فوریت این طرح با ۱۲۹ رای موافق، ۳۲ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از ۲۱۹ نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رسید.

نظر شما