شناسهٔ خبر: 14226 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ثبت 150 هزارمین پایان‌نامه در پايگاه ثبت پايان‌نامه‌ها

150 هزارمین پایان نامه در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور، از پژوهشکده امام خمينی (ره) و انقلاب اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد، در وب‌سایت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ايران به ثبت رسید.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ از بهمن ماه سال ۱۳۸۷ کار ثبت پایان‌نامه در پایگاه پايان‌نامه‌ها ورساله‌هاي تحصيلات تكميلي آغاز شده و از آن زمان تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار پایان‌نامه در این پایگاه به ثبت رسیده است.

بیشترین پایان‌نامه ‌های ثبت شده در پایگاه ثبت پایان نامه ها و رساله های تحصیلات تکمیلی مربوط به گروه علوم انسانی  با ۵۱ هزار و ۴۹۸ رکورد بوده و پس از آن به ترتیب گروه علوم پایه با ۲۶ هزار و  ۹۶۱ رکورد، گروه فنی و مهندسی با ۲۵ هزار و ۴۸۹ رکورد، گروه کشاورزی با ۱۳ هزار و ۴۰۲ رکورد، گروه هنر با ۴۳۸۱ رکورد و گروه علوم پزشکی با ۲۶۴۶ رکورد قرار دارند.

در اين ميان، ۱۱۴ هزار و ۲۹۷ پايان نامه در مقطع كارشناسي ارشد و هشت هزار و ۸۹۵ پايان‌نامه در مقطع دكتری بوده است.

دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مرکز با بيش از ۸ هزار تاييد پايان‌نامه، بيشترين سهم تاييد پايان‌نامه‌ها در پايگاه ثبت را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتيب دانشگاه تربيت مدرس، دانشگاه فردوسي مشهد، دانشگاه پيام نور استان تهران و دانشگاه علامه طباطبايي بیشترین تایید را داشته‌اند.

نظر شما