شناسهٔ خبر: 14231 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روناک یونسی: سلامتی فرزندم را نذر امام رضا(ع) کردم

بازیگر سریال «نیلی تر از مهتاب» از شباهت اتفاقی داستان زندگی خود با شخصیت سارا در این سریال و اینکه خودش هم برای سلامتی فرزندش به امام رضا (ع) متوسل شده است، سخن گفت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ روناک یونسی با اشاره به سریال «نیلی‌تر از مهتاب» که این شب ها از شبکه سوم سیما پخش می شود، گفت: این یک کار مناسبتی بود که قبل از عید تولید شد و حالا به مناسبت ایام فاطمیه روی آنتن می رود.

وی ادامه داد: داستان سریال مضمونی اجتماعی و خانوادگی دارد و من در آن شخصیت یک خانم معتقد مذهبی را بازی می کنم که در طول زندگی برای او و همسرش مشکلاتی پیش می آید. از جمله مشکلات این زن این است که بعد از مدت زیادی باردار می شود و بعد از تولد فرزندش به دلایلی برای زنده ماندن فرزندش او را نذر حضرت فاطمه (س) می کند.

یونسی که حدود دو سال است در تلویزیون بازی نداشته با اشاره به اینکه در این ۲ سال بیشتر در سینما مشغول بوده است، گفت: من حدود ۶ ماه است که باردار شدم و جز این درگیر سینما هم بودم و به همین دلیل نمی توانستم به پیشنهادات تلویزیونی ام جواب دهم. درمورد این کار هم ابتدا نمی دانستم یک کار مذهبی است و بعد از اینکه فیلمنامه را خواندم داستان و موضوع آن را فهمیدم و این برای من بسیار جالب بود زیرا زمانیکه من زایمان کردم چند وقت بعد دکترها به یک بیماری در فرزندم مشکوک شدند که من همانجا قبل از اینکه نتایج آزمایشات بیاید پسرم را نذر امام رضا (ع) کردم که اگر جواب سونوگرافی فرزندم آمد مشکلی در آن نباشد و خوشبختانه نتیجه خوب بود.

بازیگر سریال «نیلی تر از مهتاب» داستان این سریال را به زندگی خود شبیه دانست و بیان کرد: این شباهت برای من عجیب بود و فکر می‌ کنم ایفای این نقش برای من تاثیرگذار هم بود. من برای فرزند خودم نذر کردم که اگر پزشک سلامتی او را تایید کرد در اولین سفری که پیش آمد او را به مشهد ببرم. سارا شخصیت این سریال هم نذر می کند و در دیالوگ ها هست که به شوهرش می گوید که بقیع را به نیابت از فرزندش زیارت کند.

بازیگر سریال های «رستگاران» و «سقوط آزاد» این تشابه را اتفاقی مثبت عنوان کرد و گفت: من از خداوند ممنونم، فکر می کنم گاهی خداوند می‌خواهد آدمی را تکان بدهد و او را به شرایطی که دارد آگاه کند.

یونسی درباره توسل به ائمه اطهار (ع) خاطرنشان کرد: اعتقادات و اندیشه‌هایی هست که در پوست و خون ماست. باورهایی که با آنها بزرگ شده‌ایم و زندگی کرده ایم. اینها را نمی توان حاشا کرد این باورها در تمام زندگی ما جریان دارد و ما خودآگاه و ناخودآگاه به ائمه اطهار (ع) متوسل می شویم.

بازیگر فیلم سینمایی «روز روشن» در پایان با اشاره به اعتقاد خود درباره توسل به ائمه اطهار (ع) و همچنین نذر کردن، عنوان کرد: من در طول زندگیم هر خواسته ای را که در تحقق آن اصرار داشته‌ام و حتی برای آن نذر کرده ام زمانی که به انجام نرسیده است، بعد از مدتی فهمیده ام که حکمتی در کار بوده است بنابراین دیگر در خواسته هایم هیچ اصراری ندارم و آنچه را که می خواهم به خود خداوند واگذار می کنم.

جمشید مشایخی، حمیدرضا پگاه، سعید نیکپور، رحیم نوروزی، عمار تفتی، بهناز جعفری، روناک یونسی، آتش تقی پور، مینا جعفرزاده، مینا نوروزی، سوگل طهماسبی و وحید شیخ‌زاده گروه بازیگران این مجموعه تلویزیونی را تشکیل می دهند.

این سریال به تهیه‌کنندگی سعید مرادی و محمدعلی تفکر و کارگردانی محسن یوسفی در ۶ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تهیه شده است. ۱۶ فروردین اولین قسمت از این سریال روی آنتن رفت و هر شب ساعت ۲۰:۴۵ پخش آن ادامه دارد.

نظر شما