شناسهٔ خبر: 14238 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیش تولید مستند «با زبان خاموش» آغاز شد

پیش تولید فیلم مستند «با زبان خاموش» از جدیدترین مصوبات تولیدی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی منوچهر مشیری آغاز شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ «با زبان خاموش» مستند پرتره‌ای از دکتر بدرالزمان قریب زبان شناس، عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی و از چهره‌های ماندگار کشور است.

منوچهر مشیری درباره روند تولید مستند «با زبان خاموش» اظهار داشت: همزمان با تکمیل مراحل تحقیق و پژوهش، مراحل پیش تولید این فیلم مستند توسط گروه تولید مهیا شده، اما تا این لحظه تصمیم قطعی برای شروع تصویربرداری گرفته نشده است!

وی تصریح کرد: به دلیل روحیات خانم دکتر قریب و ارتباطی که ایشان با طبیعت برقرار می‌کند، تیم تولید سفری به شمال کشور خواهد داشت تا بتوانیم لحظه‌هایی از زندگی ایشان را به تصویر بکشیم.

مشیری افزود: این مستند، پرتره‌ای از دکتر بدرالزمان قریب است که زندگی خود را وقف خدمت به فرهنگ و زبان ایران باستان و گسترش زبان فارسی کرده است، اما به شکل کلیشه‌ای زندگی نامه ایشان را روایت نمی‌کنیم، بلکه با یک شناخت کلی، بیشتر به فضای فکری دکتر قریب نزدیک می‌شویم.

گفتنی است: زبان های خاموش، فرهنگ زبان سُغدی (سُغدی، فارسی، انگلیسی) و... از کتاب های ارزشمند این پژوهشگر و نویسنده ایرانی است.

نظر شما