شناسهٔ خبر: 14239 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون آموزشی وزارت بهداشت: نتایج آزمون به زور تجمع تغییر نمی‌کند

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اعلام اینکه به هیچ وجه نتایج آزمون پیش کارورزی و علوم پایه تغییر نخواهد کرد، گفت: 95 درصد داوطلبان در آزمون قبول شده‌اند و وزارت بهداشت با سلامت مردم شوخی نمی‌کند و اجازه نخواهد داد کسانی که آمادگی کافی نداشته‌اند، با زور اعتراض و تجمع در آزمون قبول شوند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ دکتر ضیایی گفت: در هر آزمونی یک زمان اعتراض معین می‌شود و به تمام اعتراضات رسیدگی و در نتیجه آزمون اعمال می‌شود در این آزمون نیز این کار انجام و نتیجه نهایی اعلام شده است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط ۹۵ درصد داوطلبان در این آزمون‌ها قبول شده‌اند، گفت: حدود پنج درصد از داوطلبان در این آزمون قبول نشده‌اند و فکر نمی‌کنم آزمونی وجود داشته باشد که نسبت قبولی‌ها به رد شده‌ها ۹۵ به پنج باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه حد نصاب‌های آزمون امسال با حد نصاب آزمون سال‌های گذشته تفاوت چندانی نداشت، اظهار کرد: در هر آزمون حد نصاب متناسب با داوطلبان همان دوره تعیین می‌شود و این مسئله به نفع داوطلبان نیز است چرا که اگر آزمون سخت هم باشد، حد نصاب متناسب با نمرات آنها تعیین می‌شود. بنابراین دلیل اینکه در هر سال حد نصاب‌ها متغیر است، این است که داوطلبان هر دوره متفاوت‌اند و نمرات بر اساس داوطلبان همان دوره تنظیم می‌شود و در این زمینه همه چیز عادلانه رفتار شده است.

ضیایی با تاکید بر اینکه هیچ گونه تغییری در نتایج آزمون اتفاق نخواهد افتاد، گفت: از امروز تا زمانی که ما در این سیستم حضور خواهیم داشت، نتایج هیچ آزمونی تغییر نخواهد کرد چرا که ما به دنبال کیفیت هستیم و اجازه نخواهیم داد کسانی که آماده نیستند و در آزمون رد شده‌اند، با اعتراض و تجمع قبول شوند. وزارت بهداشت با سلامت مردم شوخی ندارد و شغل این افراد بسیار حساس است.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت به دنبال کیفیت است، گفت: ما در همه ابعاد به دنبال ارتقا هستیم و به تبع آن آزمون‌ها نیز به همین ترتیب با کیفیت‌تر خواهد شد و افراد انتظار نداشته باشند با تجمع و اعتراض، تغییری در نتایج آزمون اتفاق بیفتد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اعتراض برخی از دانشجویان مبنی بر دو جوابه بودن برخی سئوالات، گفت: تمامی موارد در کمیسیون بررسی امتحانات، بررسی و لحاظ شده است چرا که ما به دنبال این نیستیم که کسی را از امتحان رد کنیم اما اگر کسی از حد نصاب پایین‌تر باشد، نمی‌توانیم او را قبول کنیم.

وی افزود: وزارت بهداشت از دانشگاه‌هایی که درصد بالایی از دانشجویان آنها رد شده باشند، توضیخ خواهد خواست که چرا افرادی که آمادگی کامل ندارند، معرفی می‌شوند؟

ضیایی در پاسخ به این سئوال که عده‌ای از دانشجویان مدعی‌اند که سال‌های گذشته ارفاقی در نمرات انجام می‌شد، اما امسال این اتفاق رخ نداد نیز، گفت: وزارت بهداشت شرم دارد که این مسئله در رسانه‌ها گفته شود اما آنچه که امسال اتفاق افتاده این است که حد نصاب داوطلبان زمانی که نمره منفی لحاظ شود، ۳.۶ از ۲۰ نمره است. این به این معناست که فرد با حد نصاب ۳.۵ نتوانسته از آزمون عبور کند این در حالی است که امسال نمرات منفی در آزمون لحاظ نشده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: آیا مردم راضی هستند پزشکی آنها را معاینه کند که از ۲۰، نمره ۳ گرفته باشد؟ وزارت بهداشت به دنبال انجام درست کار است و این افراد کسانی هستند که اصلا نباید به دنبال پزشکی می‌رفتند اما حال که رد شده‌اند، جلوی وزارت بهداشت تجمع کرده‌اند.

ضیایی با تاکید بر اینکه ۲۰ نمره از حد نصاب سال گذشته پایین آمده‌ایم، گفت: نمی‌توانستیم یک دفعه شیب شدیدی در حد نصاب ایجاد کنیم. حد نصاب برای پزشکی ۱۰۱ است اما حد نصاب را روی ۸۶ قرار دادیم. این به این معناست که حدود ۲۰ نمره ارفاق کرده‌ایم و حتی نمره منفی را لحاظ نکرده‌ایم. من خودم را هیچ گاه برای این موضوع نخواهم بخشید چرا که این مسئله ظلم به مردم است. اما با این وصف این افراد هنوز معترضند.

وی با بیان اینکه چندین بار با نمایندگان آنها ملاقات داشته‌ایم، گفت: به نماینده آنها گفتم بروید درس بخوانید آزمون‌های آینده سخت‌تر خواهد شد و اجازه نخواهیم داد آدم‌های بیسواد وارد جامعه شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در پاسخ به اعتراض دانشجویان خارجی که برای پاسخگویی به سئوالات نظام جدید یا قدیم سردرگم شده بودند، اظهار کرد: بعید می‌دانم چنین مشکلی به وجود آمده باشد اما این مسئله را پیگیری خواهم کرد و پاسخ آن را در آینده خواهم داد.

نظر شما