شناسهٔ خبر: 14259 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ناکامی ناباورانه نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

به گفته مسوولان و شرکت کنندگان ایرانی به دلیل ناداوری،قاری و حافظ کشورمان نتواستند در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «جایزه کویت» حائز رتبه شوند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «جایزه کویت» از چند روز پیش با حضور نمایندگان قرآنی کشورهای مختلف آغاز شده بود که از ایران حسن سلیمانی در رشته حفظ کل و سیدمحمد کرمانی در رشته قرائت در این مسابقات شرکت کرده بودند.

پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «جایزه کویت» شب گذشته به کار خود پایان داد و امروز با حضور امیر کویت نفرات برگزیده اعلام و جوایز آنها اهداء شد اما نکته تعجب برانگیز عدم کسب رتبه حتی رتبه سوم این مسابقات توسط نمایندگان ایران بود.

محمدتقی میرزاجانی رییس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن با تایید این خبر به خبرنگار تسنیم گفت:با وجود اجرای خوبی که نمایندگان خوب کشورمان در این مسابقات داشتند و با اطلاعاتی که ما از مسوولان ایرانی حاضر در محل برگزاری کسب کردیم متاسفانه قاری و حافظ ما رتبه ای کسب نکردند و حتی نتوانستند رتبه سوم را نیز به خود اختصاص دهند و این جای تعجب و سوال دارد.

وی افزود:بهتر است بگوییم هیچ رتبه‌ای به نمایندگان خوب ما در مسابقات کشور کویت ندادند و حتی امکان اعتراض به این رای را نیز قرار ندادند و مراسم توزیع جوایز و اختتامیه را برگزار کرده‌اند.

در این راستا همچنین حسن سلیمانی، نماینده ایران در رشته حفظ کل اعلام کرده که متأسفانه او و سیدمحمد کرمانی، نماینده کشورمان در رشته قرائت پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «جایزه کویت» رتبه‌ای کسب نکردند در حالی که ما قرائت قابل قبولی را ارائه دادیم، اما به دلیل ناداوری رقابت‌ها، از کسب مقام برتر محروم شدیم.

در این دوره از رقابت های مسابقات بین المللی قرآن کریم کویت کشورهای مالزی، اندونزی، افغانستان، لبنان و مراکش در رشته قرائت به ترتیب اول تا پنجم شدند و رتبه‌های اول تا سوم رشته حفظ به شیوه قرائات عشر(قرائت‌های دهگانه) نیز از کشورهای مصر، سومالی و بحرین بودند.

نماینده موریتانی در رشته حفظ کل اول شد و نمایندگان یمن، لیبی، فلسطین و عربستان نیز به ترتیب رتبه‌های دوم تا پنجم این رقابت‌ها را کسب کردند.

این درحالی است که علی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن صبح امروز (چهارشنبه) طی سخنانی در مراسم افتتاحیه هفتمین اردوی آمادگی قاریان و حافظان ممتاز کشور جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی از این ناداوری ها انتقاد کرده و گفت: به هر حال جمهوری اسلامی ایران رقبای مختلفی از مسلمانان و غیرمسلمانان دارد که تلاش می‌کنند شرکت کنندگان ما حائز رتبه‌ نشوند.

وی افرود:به عنوان مثال در گذشته ما در مسابقات مالزی رتبه می‌آوردیم اما چند سال است که چنین اتفاقی نمی‌افتد زیرا شرایط سیاسی و فرهنگی در مالزی به ضرر ما پیش می‌رود و نگاه بدی نسبت به شیعه و اعتقادات ما در این کشور شکل گرفته است.

قائم مقام شورای عالی قرآن ادامه داد: مسئله حضور قوی نمایندگان قرآنی ایران در مسابقات بین‌المللی و کسب رتبه ممتاز در این مسابقات فراتر از بحث فنی و حرفه‌ای است. زیرا باید قبول کنیم که کلاس و سبک قرائت در کشور ما بسیار قویتر از کشورهایی همچون مالزی است اما به هر حال شرایط غیرفنی و غیرحرفه‌ای اجازه نمی‌دهد نمایندگان ما در این مسابقات رتبه به دست بیاود.

نظر شما