شناسهٔ خبر: 14309 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلم «نوح» سرانجام صدای واتیکان را درآورد

واتیکان سرانجام از طریق روزنامه‌اش نسبت به فیلم «نوح» واکنش نشان داد و آن را فیلمی فرصت‌سوزانه خواند که منطبق بر روایت کتاب مقدس از حضرت نوح (ع) نیست.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ در حالی که راسل کرو که در فیلم «نوح» در نقش حضرت نوح (ع) ایفای نقش کرده در دو ماه اخیر تلاش بسیاری کرد تا توجه پاپ را به این فیلم جلب کند و هر بار جوابی دریافت نکرد، اکنون روزنامه واتیکان موضع گیری واتیکان در برابر این فیلم را عیان کرده است.

کرو به عنوان نماینده این فیلم که ساخته دارن آرنوفسکی است از اسفند تلاش کرد تا تایید پاپ برای این فیلم را بگیرد و در توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی از پاپ خواست تا به تماشای این فیلم بنشیند و سرانجام با چند تن از اعضای سازنده فیلم در محل بازدید عمومی پاپ در میدان سن پیتر و در میان ۴۰ هزار نفر حضور یافت، اما نتوانست از وی کلامی مبنی بر تایید این فیلم بگیرد.

در حالی که گروه سازنده فیلم سعی داشتند با خبرهای مبهم دیدار با پاپ را به معنی تایید فیلم تلقی کنند، اما سخنگوی واتیکان این دیدار را بی برنامه‌ریزی قبلی خوانده و اعلام کرده بود این دیدار کوتاه غیررسمی به معنای تایید این فیلم توسط پاپ و واتیکان نیست.

اما اکنون روزنامه اونیر واتیکان در مقاله‌ای که دیروز پنج شنبه منتشر کرده این فیلم را یک فرصت از‌دست‌رفته و نوح بدون خدا نامیده است.

به این ترتیب در اولین موضع گیری رسمی واتیکان نه تنها تایید مورد نظر سازندگان فیلم کسب نشد بلکه این فیلم، فیلمی خوانده شد که در بیشتر تداعی کننده حال و هوای عصر مدرن است و از امکان روایت حکایت کتاب مقدس استفاده نکرده است.

میمو مائولو منتقد روزنامه اونیر فیلم آرنوفسکی را فیلمی مبهم نامیده که چیزی بین «گلادیاتور» فیلمی که کرو برای آن برنده اسکار شد و مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» و «ارباب حلقه‌ها» است.

این فیلم به دلیل عدم انطباق با داستان کتاب مقدس در آمریکا نیز با انتقاد گروه‌ های مذهبی روبه رو شده و در خاورمیانه نیز به دلیل تمایش تصویر یک پیامبر تحریم شده است.

با این حال رونامه واتیکان با وجود انتقاد از «نوح» خواستار تحریم این فیلم که از پنجشنبه در ایتالیا اکران شده، نشده است.

این فیلم از دو هفته پیش در آمریکا اکران خود را شروع کرد و موفق شد تا در سه روز نخست اکرانش بیش از ۴۴ میلیون دلار فروش کند. پیش از آن این فیلم در آمریکای لاتین راهی پرده‌های سینماها شده بود.

نمایش این فیلم در بسیاری از کشورهای مسلمان از جمله مالزی و اندونزی ممنوع شده است.

نظر شما