شناسهٔ خبر: 14421 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«خط» نکوداشت اخلاقیات در دوران جدید است

کارگردان مجموعه تلویزیونی «خط» این مجموعه را در نکوداشت صفات نیک انسانی دانسته و معتقد است: صفات نیک نیازمند تلنگری برای پاسداشته شدن است و در خط هم بر این مسائل تاکید کرده‌ایم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ عباس رنجبر نویسنده و کارگردان مجموعه تلویزیونی «خط»، درباره مضمون این سریال و خط سیر داستانی آن گفت:مجموعه «خط» در نگاه اول نکوداشت صفات نیک انسانی است که در ذات هرکس نهفته است و تلنگری برای شکوفا شدن می‌خواهد و یک عشق می‌تواند نوازشگر سرانگشتان آن باشد. این روند در خصوص چند کاراکتر اصلی این قصه مصداق دارد. شخصیت سوگند در این داستان مانند گلی است که از ریشه‌ای اصیل برخواسته است. بنابراین اگر اکنون به شهرت پشت می‌کند علت آن داشتن پدری منطقی، نیکوصفت و اخلاق مدار است که پیش از این خود نیز زندگی مشابهی با زندگی سیاوش داشته است.

وی ادامه داد: در واقع خط داستان جوانی است که به دلیل عدم اشتغال و تنهایی به سمت و سوی کار خلاف کشیده می‌شود. بنابراین سوگند می‌تواند در کنار اینکه در اجتماع هم حضور فعالی دارد، به سیاوش در تحول اخلاقی‌اش کمک کند.

کارگردان سریال «بال‌های خیس» درباره مفاهیم دیگری که حین روایت داستان اصلی در این اثر مطرح می‌شود، ادامه داد: توجه به مقررات شهری، رعایت حقوق شهروندی، حفظ کیان خانواده و... مسائل دیگری است که در این کار بر آن‌ها تاکید می‌شود.

وی با شبیه دانستن قصه سریال خط به متل‌ها و افسانه‌های قدیمی و اصیل افزود: همانطور که در افسانه‌ها و متل‌ها عنوان می‌شود قصه سریال خط دارای مراحل مختلفی است و شخصیت‌ها با رد شدن از منزلگاه‌های مختلف در هر مرحله یک رذیله اخلاقی را جا می‌گذارد. قصه خط در واقع نشان می‌دهد که انسان‌ها چطور به سمت کمال گام بر می‌دارند.در این مجموعه ساده زیستی هم مطرح می‌شود. در جامعه‌ای که تکنولوژی نقشی اساسی پیدا کرده است و همین مساله توجه مردم به مسائل اخلاقی را کم می‌کند وظیفه ما و اهالی رسانه است تا به سراغ احیای این ارزش‌ها و اخلاقیات برویم و به مردم کمک کنیم تا از این معیار‌ها فاصله نگیرند.

مجموعه تلویزیونی «خط» به نویسندگی عباس رنجبر کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیماست که داستان جوانی پرخاشگر به نام سیاوس را روایت می‌کند که دارای خصایص ناهنجار است اما برای رسیدن به معشوق، پای در وادی ‏خودسازی می‌نهد. این فرد در جریان آشنایی با حاج رئوف و علاقه‌مندی به دختر او دچار تغییر و تحول شخصیتی می‌شود.

کامران تفتی، آشا محرابی، محمود پاک‌نیت، لیلا برخورداری، سیاوش طهمورث، فریبا جدی‌کار، ایمان صفا، جمال اجلالی، محسن افشانی، مجید جعفری، بهنام قربانی، مهدی چایانی، فرشاد فهیمی، آیلین دائمی، مهرانه به نهاد، مانا بهرامی، مجید لیاقت، سارا والیانی، حمید غلامی، صفرعلی کوهی، داوود مقدادی، کامران مقدادی و... گروه بازیگران این سریال را تشکیل می‌دهند.

نظر شما