شناسهٔ خبر: 14452 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارج‌نامه‌ای که یک خواهر برای برادر فیلسوفش نوشت

کتاب «سالک حکمت» ارج‌نامه غلامرضا اعوانی، استاد فلسفه و عضو فرهنگستان علوم که توسط شهین اعوانی گردآوری شده، امسال برای نخستین سال در غرفه مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در نمایشگاه کتاب تهران ارائه می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از فارس؛ شهین اعوانی عضو هیأت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با اعلام این خبر گفت: این نوشتار که امسال در آستانه هفتاد سالگی غلامرضا اعوانی استاد فلسفه و عضو فرهنگستان علوم ایران توسط اینجانب آماده انتشار شد، تقریبا 1500 صفحه است که از سوی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.

شهین اعوانی بیان کرد: چند عنوان کتاب دیگر غلامرضا اعوانی به زبان انگلیسی شامل مجموعه مقالات فلسفی و همینطور فلسفه تطبیقی در خارج از ایران در دست انتشار است.

براساس این گزارش، بخش نخست ارج‌نامه غلامرضا اعوانی شامل مقالات فارسی درباره سالک حکمت است که مقالاتی افرادی چون سیدحسین نصر با عنوان «خاطراتی از دوست شفیق و همراه طریق سوی حق غلامرضا اعوانی» همینطور مقالات خود شهین اعوانی و حامد زارع با نام «سنت‌گرا یا حکمت‌گرا (گفت‌وگو با استاد)»، ‌بیژن شکرریز با عنوان «از پشت دوربین» و حسن بلخاری قهی: هنرِ حکیم معنوی منتشر شده است.

مقاله «حکمت و فلسفه اسلامی» به قلم آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای تحت عنوان «عوالم خلق و امر»، سیدمصطفی محقق داماد با نام «حکیم و حکمت قرآنی از دیدگاه صدرالمتألهین» و سیدحسین موسویان با عنوان «نکته‌ها و برجسته‌های تعلیقات ابن‌سینا» و در نهایت «منوچهر صدوقی سها» با نام «آقا شیخ‌علی‌محمد جولستانی» همین طور مقاله رضا داوری اردکانی با نام «فلسفه و آینده» و غلامعلی حداد عادل تحت عنوان «آن دوازده سال سکوت» به همراه بسیاری مقالات دیگر دراین اثر تدوین شد.

نظر شما