شناسهٔ خبر: 14474 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همایش نکوداشت آیت الله صادقی شهمیرزادی برگزار می‎شود

دبیر علمی همایش نکوداشت آیت‌الله شهمیرزادی گفت: همایش نکوداشت آیت الله عبدالرحیم صادقی شهمیرزادی 31 فروردین در حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران برگزار می‎شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حجت الاسلام والمسلمین بهاء الدین قهرمانی نژاد دبیر علمی همایش نکوداشت آیت‌الله شهمیرزادی در مورد برگزاری این همایش گفت: آیت الله شیخ عبدالرحیم صادقی شهمیرزادی مازندرانی در سال ۱۳۰۸ هجری شمسی برابر با رمضان المبارک ۱۳۴۸ قمری در شهرستان نکا مازندران متولد شد. ایشان در ابتدا شاگرد حوزه درسی عارف واصل آیت الحق علامه شیخ محمد کوهستانی بودند که از بزرگان عرفان و از کسانی بودند که آیت الله العظمی بهجت محضر ایشان رسیدند و از ایشان تمجید کردند.

وی افزود: بعد از اینکه محضر علامه کوهستانی را درک می کند، خدمت حضرات آیات آقا شیخ مجتبی و آقاهاشم قزوینی و عزیز نیشابوری در مشهد تلمذ می کند. بعد به حوزه علمیه فم وارد می شوند به همراه حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، از درس علامه طباطبایی استفاده می کند و بعد از آن به نجف اشرف مشرف می شوند از حوزه درسی حضرت امام(ره) که آن موقع در تبعید بسر می بردند و از حوزه درسی حضرات آیات عظام حکیم و خویی شاهرودی و سید عبد الاعلا سبزواری استفاده می کنند و بعد از عقد اجازات در حادثه ای که یکی از برادرانش توسط خوانین محلی در مازندران کشته می شود برای سرپرستی ایتام برادرشان و تشکیل حوزه درسی به مازندران بر می گردند و سالهایی را در آنجا بودند تا پیروزی انقلاب در مبارزه علیه رژیم ستمشاهی به نحوی که آیت الله ایازی از بزرگان و علما استان مازندران می فرمود انقلاب بر گردن همه علما حق دارد و آیت الله صادقی شهمیرزادی بر انقلاب حق دارد.

قهرمانی نژاد تصریح کرد: بعد از انقلاب هم ایشان به تهران بر می گردند به امر امام راحل(ره) وارد دستگاه قضا می شوند که جزء اولین مجتهدینی بودند که وارد قوه قضائیه شدند. و توأم با این مسئله در مسجد شیخ فضل الله نوری که امام جماعت آن آیت الله شهید غفاری بودند ایشان هم اقامه نماز جماعت داشت. در حوزه های علمیه تهران مشغول سطوح تدریس عالیه می شوند. خودشان هم حوزه ای را تأسیس می کنند و آن را وقف اوقاف و سازمان تبلیغات می کنند و به علت کهولت سن به مازندران شهرستان نکا بر می گردند. ایشان پدر سردار شهید اسلام احمد صادقی شهمیرزادی هستند که فرمانده تیپ زرهی لشکر علی ابن ابیطالب (ع) بود. همچنین ایشان پدر دو جانباز هستند و شاگردان عالمی را تربیت کردند که الان در جاهای مختلف تدریس می کنند.

وی درپایان یادآورشد: زمان این نکوداشت ۳۱ فروردین سال جاری برابر با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و میلاد امام (ره)در حوزه علمیه امام رضا(ع)، واقع در خیابان مصطفی خمینی، در چهار راه سرچشمه، روبروی بیمارستان دکتر سپیر است. علت آنکه این همایش در تهران برگزار می شود به دلیل این است که ایشان استاد حوزه علمیه تهران بودند و در سه سطح حوزه علمیه تهران تدریس می کردند به همین دلیل مرکز حوزه علمیه  امام رضا(ع) که الان در حوزه ها مرکزیت دارد تصمیم گرفتند که این همایش را در تهران برگزار کنند. این همایش از ساعت ۹ تا ۱۲ با حضور آیت الله شبیری زنجانی و حجت الاسلام رشاد و حجت الاسلام علی اکبری و پیام آیت الله جوادی آملی برگزار می شود. 

نظر شما