شناسهٔ خبر: 14511 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رونمایی از جدیدترین كتاب های داوری و دينانی

خانه کتاب در سرای اهل قلم بیست‌‌ و‌‌ هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از کتاب‌های «فلسفه و آینده‌نگری» و «سیری در تاریخ روشنفکری در ایران و جهان» نوشته دکتر رضا داوری اردکانی و کتاب «معمای زمان و حدوث جهان»، اثر دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی رونمایی می‌کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ مالک شجاعی جشوقانی، مدیر سرای اهل قلم بیست‌‌و‌‌ هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، درباره نشست‌های این سرا گفت: "مقام معظم رهبری (مدظله) امسال را سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کردند. این موضوع باعث شد تا با همكاری مرکز «الگوی اسلامی‌-ایرانی پیشرفت»، نشست «جایگاه اقتصاد مقاومتی در الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت» را روز پنجشنبه یازدهم اردیبهشت ماه با حضور دکتر صادق واعظ‌زاده، رئیس این مرکز و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار کنیم. در این نشست، از کتاب‌های جدید این مرکز نیز رونمایی خواهد شد. "

وی افزود: همچنین  كه حجت‌الاسلام رضا غلامی، رئیس شورای سیاستگذاری کنگره بین‌المللی علوم انسانیِ اسلامی از سخنرانان آن خواهد بود. 
و ادامه داد: نشست «تأملاتی در باب فلسفه معاصر ایران» نیز با حضور استادان ممتاز فلسفه ایران، دکتر رضا داوری اردکانی رییس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی

نشست «آزاد‌ اندیشی از دیدگاه مقام معظم رهبری(مدظله)» با همکاری مرکز پژوهشهای علوم‌ انسانی اسلامی‌ صدرا برگزار می‌شود. 

ایران و دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی استاد برجسته فلسفه اسلامی برپا می‌شود. 
شجاعی جشوقانی اضافه كرد: در پایان این نشست از کتاب‌های «فلسفه و آینده‌نگری» و «سیری در تاریخ روشنفکری در ایران و جهان» نوشته دکتر رضا داوری اردکانی، و کتاب «معمای زمان و حدوث جهان»، جدیدترین اثر دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی، با همكاری معاونت پژ‍وهشی موسسه حكمت و فلسفه ایران رونمایی خواهد شد. 
به گفته وی، روز دوشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه نیز با همکاری کمیسیون سبک زندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی، نشستی با عنوان «سبك زندگی دینی» برگزار خواهد شد كه دکتر علیرضا علی‌احمدی رئیس این كمیسیون سخنران اصلی این نشست خواهد بود. 
شجاعی جشوقانی در ادامه از برگزاری نشست‌هایی در حوزه زبان و ادب فارسی از جمله نشست «بررسی واژگان زبان فارسی» با سخنرانی دكتر غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی خبر داد و گفت: با توجه به تقارن تاریخ برگزاری نمایشگاه با ایام مبارك ماه رجب به‌وی‍ژه میلاد امام علی (ع)، نشست «امیرالمؤمنین علی (ع) و نهج‌ا‌لبلاغه» نیز با حضور سخنرانان آیت‌الله سيد جمال‌الدين دین‌پرور، دكترمصطفی دلشاد تهرانی، حشمت‌الله قنبری همداني و دکتر محمدمهدی علیقلی برگزار می‌شود.

نظر شما