شناسهٔ خبر: 14514 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مجموعه سه‌جلدی «اسلام و جنبش دموکراسی» با 10 مقاله از محققان جهان عرب

انتشارات یادآوران به زودی دو کتاب «آیا صابئین را می‌شناسید؟» و مجموعه سه جلدی «اسلام و جنبش دموکراسی» را روانه بازار نشر می‌کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ خسرو آذربایجانی مدیر انتشارات «یادآوران» گفت: انتشارات «یادآوران» در آستانه فرارسیدن بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی تهران چندین کتاب جدید منتشر کرده که از آن جمله می‌توان به کتاب «آیا صابئین را می‌شناسید؟» نوشته ساهی خمیسی اشاره کرد. صابئین پيروان یکی از ادیان ابراهیمی هستند که نامشان در قرآن آمده است. شمار اندکی از اين گروه در ايران به‌ویژه در شهر اهواز سكونت دارند.

آذربايجاني ادامه داد: آماده‌سازی کتاب حاضر چهار سال به طول انجامیده وبه همراه آن نیز عکس های مرتبط با موضوع آمده است. مخاطبان

کتاب «زنان مبارز ایران؛ از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی» نوشته بنفشه حجازی به‌زودي روانه بازار نشر می‌شود.  با مطالعه این کتاب می‌توانند با دین صابئین آشنا شوند.

وی با اشاره به چاپ مجموعه سه جلدی «اسلام و جنبش دموکراسی» گفت: این کتاب شامل ۱۰ مقاله از نویسندگان و محققان جهان عرب مانند زکی احمد، وجیهه کوثرانی، علی نوح، برهان ژریق و فهمي هویدی است. 
به گفته آذربایجانی، ترجمه این اثر نیز با کوشش جمعی از مترجمان ایران مانند حسین عباسی، عبدالرزاق سیادت و مریم حیدری انجام شده است.
اين ناشر افزود: مقالاتی که در این کتاب گردآوری شده درباره جنبش‌های اسلامی است که در منطقه رخ داده است. البته تاریخ نگارش مقالات مربوط به پیش از وقوع این جنبش‌ها بوده و این مقالات، به نوعی ظهور این جنبشها را پیش بینی کرده‌اند.
مدیر انتشارات یادآوران در پایان از چاپ کتاب «زنان مبارز ایران؛ از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی» خبر داد و گفت: این کتاب نیز به کوشش بنفشه حجازی تالیف شده که به زودی روانه بازار نشر می‌شود.

نظر شما