شناسهٔ خبر: 14550 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

زندگی یک بیمار روانی با اخوان کتاب می‌شود

علی حدادی اصل با اشاره به انتشار کتاب «از تهی سرشار» گفت: این اثر روایتگر توهمات یک بیمار روانی در زندگی با مهدی اخوان ثالث است.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از خبرآنلاین؛ علی حدادی اصل درباره داستان کتاب «از تهی سرشار» گفت: این اثر ماجرای جوانی بیست و چند ساله را که قرار است پایان نامه ی خود را پیرامون شخصیت اخوان بنویسد، روایت می کند. شخصیت اصلی داستان در ابتدا از پرداختن به آثار اخوان ثالث در پایان نامه اش امتناع می کند اما رفته رفته به این شاعر نامی علاقه مند می شود؛ به گونه ای که شخصیت اخوان را می بیند و اشعارش هر کدام داستانی را برایش به تصویر می کشد. در واقع رها شخصیت اصلی داستان به بیماری دچار شده که به توهم رنگ می بازد و اتفاقات یک به یک شکل می گیرد.

حدادی اصل با بیان این که داستان «از تهی سرشار» به هفت بخش تقسیم می شود، عنوان کرد: هر کدام از بخش های کتاب تحت تاثیر یکی از شعر های اخوان ثالث نامگذاری شده است و هر بخش در حال و هوای همان شعر سپری می شود. آواز چگور، سگ ها و گرگ ها، میراث، قاصدک، ناگه غروب کدامین ستاره، زمستان و چون سبوی تشنه عناوین بخش های مختلف کتاب هستند.

این نویسنده با تاکید بر این که داستان «از تهی سرشار» بحث و کنش محض درباره ی زندگی و شخصیت اخوان نیست، اظهار کرد: تاثیر آثار اخوان ثالث بر شخصیت اصلی کتاب بخشی از داستان را در بر می گیرد و تا جایی صحبت از اخوان می شود که به ماجرا و قصه ی رمان صدمه نزند. زندگی اخوان همپای بیماری رها جلو می رود.

وی گفت: رمان "از تهی سرشار" در 136 صفحه و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است و از هفته آینده توزیع آن در کشور شروع می شود.

نظر شما