شناسهٔ خبر: 14598 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حضور گزینشی دانشجویان در دیدار با رئیس‎جمهور

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سیستان وبلوچستان، علوم پزشکی و زابل در بیانیه‌ای اعلام کرد: از رئیس جمهور تقاضا داریم که فرصتی هرچند کوتاه را برای طرح دغدغه‌های ارزشی و انتقادات دلسوزانه دانشجویان اختصاص دهد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سیستان وبلوچستان، علوم پز‍شکی و دانشگاه زابل در زمینه حضور رئیس جمهور در سیستان و بلوچستان بیانیه‌ای را صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

«سومین سفر استانی رئیس جمهور در حالی در استان سیستان و بلوچستان در حال انجام است که باز هم شاهد اتفاقاتی ناپسند در برنامه ریزی برخی دیدارها هستیم که جا دارد برای شفاف سازی و تنویر افکار عمومی نکاتی را متذکر شویم تا بلکه سیاست غلطی که دولت در این دیدارها اتخاذ کرده است اصلاح شود.

یکی از دیدارهای مهم رئیس جمهور دیدار با نخبگان، دانشجویان و دانشگاهیان است، درحالیکه علی رغم درخواست‌های متعدد نمایندگان تشکل‌های دانشجویی برای سخنرانی در حضور رئیس جمهور نه تنها به این درخواست‌ها هیچ گونه پاسخ مثبتی داده نشده، بلکه اجازه شرکت به هیچ یک از اعضای تشکل های ارزشی در این برنامه داده نشده است.

بازهم متاسفانه در ادامه روال دیدارهای پیشین رئیس جمهور با دانشجویان، تنها عده‌ای خاص از دانشجویان به صورت گزینشی در این دیدار شرکت می‌کنند.

حال سوال و ابهام اساسی اینجاست که چگونه دولتی که برای شنیدن گستاخی‌های دشمنان و حرف‌های زور و قلدری‌های نابجای طرف‌های مذاکره کننده هزینه‌های گزاف صرف می‌کند و پای میز مذاکراتی می‌نشیند که در آن دشمنان دیرین این ملت حضور دارند و بارها با ادبیاتی هتاکانه و بی ادبانه مسئولان دولتی و ملت شریف ایران را خطاب کرده‌اند در حالیکه تاب و تحمل شنیدن انتقادات دلسوزانه دانشجویان ارزشی که بارها توسط رهبر معظم انقلاب افسران جوان جنگ نرم نام نهاده شده‌اند را ندارد.

سوءظن نسبت به دانشجویان فعال فرهنگی و هجمه به آنان بابت طرح دغدغه‌ها و انتقادات شان و ممانعت از حضور آنان در جلسات این چنینی در حالیکه با دشمن خونی این مملکت سیاست لبخند و تنش زدایی اتخاذ شده است را چگونه می‌توان تفسیر کرد؟

امروزه آنانی که مشروعیت انتخابات آبرومندانه ریاست جمهوری یازدهم را زیر سوال می‌برند محترم و قابل اعتماد شمرده می‌شوند ولی منتقدان داخلی توافق‌نامه ژنو بی سواد و افراطی خوانده می‌شوند!

بی آبروترین دشمنان این مملکت نظیر اوبامای جنایتکار مودب و باهوش خطاب می‌شود د در حالیکه منتقدان سیاست‌های دولت، انقلاب ندیده و تندرو خوانده می‌شوند.

جای بسی تعجب است که آقایانی که به فضای منفعل دانشگاه‌ها انتقاد داشتند امروز دانشگاه سیستان و بلوچستان را به پادگان نظامی تبدیل کرده‌اند که جلسه رئیس جمهور با امنیت و آرامش برگزار شود! گویی در این دانشگاه اشرار نظامی و تروریست‌های طالبان تحصیل می‌کنند که اینگونه محل دانشگاه را با حضور گارد ویژه، رعب آور کرده‌اند!

در آخر رئیس جمهور را به عمل به شعارهای انتخاباتی خود نظیر تحمل صداهای منتقد و آزادی بیان توصیه می‌کنیم و شدیداً نسبت به اینگونه برخوردهای شنیع و خارج از عرف انتقاد داریم و از ایشان تقاضامندیم که فرصتی هرچند کوتاه را برای طرح دغدغه‌های ارزشی و انتقادات دلسوزانه دانشجویان اختصاص دهد.

نظر شما