شناسهٔ خبر: 14649 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تشکیل کمیته‌ تطبیق اعلام نیاز دانشگاه‌ها به استاد با نقشه جامع علمی

یکصد و سی و پنجمین جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها مصوب شد کمیته‌ای جهت تطبیق اعلام نیاز دانشگاه‌ها با نقشه جامع علمی کشور تشکیل شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ یکصد و سی و پنجمین جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر محمد علی کی نژاد در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در این جلسه با توجه به اینکه دانشگاه‌ها نیاز به جذب راتبه تحصيلي (بورسیه) و اعضای هیئت علمی خود را براساس پيش نويس سند آمايش آموزش عالي و  نقشه جامع علمی کشور و با در نظر گرفتن موقعیت استانی و دانشگاهی طبق نظر شورای راهبردی دانشگاه مربوطه اعلام  می کنند. 

مصوب شد کمیته‌ای جهت تطبیق اعلام نیاز دانشگاه‌ها با نقشه جامع علمی کشور با توجه به شاخص‌هایی مانند موقعیت استان، دانشگاه، رشته اصلی، رشته جديد و میان رشته‌ای با در نظر گرفتن به ظرفيت و امكانات استان در وزارتین و دانشگاه آزاد تشکیل شود.

همچنین مقرر شد تا هرم راتبه تحصيلي و عضو هیئت علمی به صورت عادلانه توزیع شود و ارتباط نمایندگان علمی وزارتین با كليه دانشجويان مشغول به تحصيل خارج از کشور از طريق معاونت‌هاي دانشجویي، برقرار شود.

در پایان جلسه مقررشد كه فراخوان چهارم برای جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها در بين فراخوان جذب شهريورماه و بهمن ماه ويژه دانشجويان در حال تحصيل كه نشان دهنده زمان تقريبي فارغ التحصيلي آنها باشد، طراحي شود.

نظر شما