شناسهٔ خبر: 14672 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آموزش مجازی قرآن در سازمان دارالقرآن دائمی می‎شود

رییس سازمان دارالقرآن الکریم دائمی شدن آموزش مجازی قرآن را یکی از برنامه های این سازمان در سال جاری دانست.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ مهدی قره شیخ لو با تشریح مراحل راه اندازی و آغاز به کار پایگاه آموزش مجازی قرآن گفت: فعالیت های این پایگاه که از سال گذشته آغاز به کار کرده، تاکنون به صورت مشارکتی بوده و امیدواریم از خرداد ماه امسال با در اختیار گرفتن مدیریت نرم افزاری پایگاه آموزش مجازی قرآن، آموزش های متنوع با موضوع های مختلف به جامعه قرآنی ارائه شود.

وی با بیان این که در سال گذشته سه دوره مجازی به صورت زنده (آنلاین) برگزار شد، افزود: ظرفیت سامانه مجازی آموزش قرآن به گونه ای است که قشرهای مختلف مردم به راحتی می توانند با بهره گیری از فناوری روز، ارتباط خود را با قرآن بیشتر کنند.

قره شیخ لو همچنین گفت: این پایگاه مجازی علاوه بر آموزش مجازی قرآن، به ارائه موضوع های مختلفی همچون سبک زندگی با بهره گیری از مضامین قرآنی می پردازد تا کاربران با استفاده از این مفاهیم قرآنی، بتوانند سبک زندگی مناسبی را در زندگی خود به کار گیرند.

وی درباره عملکرد این پایگاه مجازی گفت: سال گذشته آموزش های مختلفی انجام شد که می توان به آموزش های مورد نیاز حفاظ در مراحل آزمون کتبی شامل نکات مربوط به حفظ و مفاهیم قرآن و همچنین حفظ و قرائت تخصصی اشاره کرد.

به گفته رییس سازمان دارالقرآن الکریم در این آزمون ۱۵۰ سوال مربوط به حفظ قرآن و مفاهیم به داوطلبان ارائه شد که درواقع این آموزش به نوعی اردوی آمادگی برای حضور در این مسابقات بود به گونه ای که در فضای مجازی بتوانند با سوالات و امتحان آشنا شوند و ایرادهای خود را رفع کنند.

این قاری بین المللی قرآن گفت: در مرحله شفاهی نیز بحث های مربوط به صوت، لحن، تجوید و وقف، ابتدا برای داوطلبان به صورت تخصصی مطرح شد و شرکت کنندگان در این دوره ها به صورت زنده (آنلاین) به تلاوت پرداخته و اساتید ایرادهای آنان را برطرف می کردند.

وی استقبال جوانان از این پایگاه مجازی را چشمگیر دانست و افزود: همچنین یک دوره آموزش مجازی برای تربیت داور قرآن به صورت تخصصی برگزار کردیم که این دوره نیز به آزمون ورودی نیاز داشت و برای آمادگی داوطلبان دوره های تخصصی برگزار شد.

نظر شما