شناسهٔ خبر: 14759 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب جدید هاروکی موراکامی منتشر شد

اولین مجموعه داستان هاروکی موراکامی نویسنده ژاپنی در 9 سال گذشته در این کشور منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از  خبرآنلاین؛ از این نویسنده در ۹ سال گذشته چند رمان منتشر شده بود، اما هیچ مجموعه داستانی به بازار نیامده بود.

مجموعه داستان هاروکی موراکامی نیمه‌شب جمعه در کتاب‌فروشی‌ها عرضه شد. در این ساعت حدود ۷۰ تن از طرفداران موراکامی در مرکز تجاری و تفریحی کینوکونی‌یا حضور داشتند و با هوا کردن فشفشه این اتفاق را جشن گرفتند.

این مجموعه داستان «Onna no Inai Otokotachi» نام دارد که می‌شود آن را «مردان بدون زنان» ترجمه کرد. این مجموعه شامل پنج داستان کوتاه است. چهار داستان پیش از این در مجلات مختلف چاپ شده‌اند و تنها یک داستان این مجموعه جدید است.

ناشر این کتاب بونگی شونجی است که در ابتدا تیراژ چاپ اول را ۲۰۰ هزار نسخه اعلام کرده بود، اما مجبور شد این رقم را به ۳۰۰ هزار نسخه برساند. ناشر دلیل این کار را پیش‌خرید حیرت‌انگیز کتاب عنوان کرد که از سال ۲۰۰۵ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

این مجموعه داستان، جدیدترین اثر موراکامی از آوریل سال پیش و انتشار رمان «تسوکورو تازاکی رنگ‌پریده و سال زیارت او» است.

یکی از داستان‌های این مجموعه «ماشینم را بران - مردان بدون زنان» نام دارد که در زمان انتشار در مجله‌ای در ژاپن جنجال به پا کرد. دلیل این جنجال این بود که موراکامی اشاره کرده بود در شهری کوچک در ژاپن مردم عادت دارند ته سیگار خود را از پنجره ماشین بیرون بیندازند.

موراکامی همان موقع از اینکه از این شهر در داستانش نام برده بود عذرخواهی کرد و قول داد در زمان انتشار داستان در کتاب، نام شهر را تغییر دهد.

موراکامی ۶۵ ساله که آثار اغلب سوررئال او به بیش از ۴۰ زبان ترجمه شده‌اند، یکی از بزرگان ادبیات معاصر است و اغلب از او به عنوان بخت نوبل ادبیات نام می‌برند.

«وقتی از دو حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم»، «تعقیب گوسفند وحشی» و «کافکا در کرانه» از آثار موراکامی هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما