شناسهٔ خبر: 14784 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عرضه سفرنامه «جای پای جلال» در نمایشگاه کتاب

سفرنامه «جای پای جلال» نوشته مهدی قزلی و اولین اثر انتشارات «رسانه مهر» (خبرگزاری مهر) در نمایشگاه امسال کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ نویسنده این کتاب برای فراهم کردن محتوای آن به شهرهایی که جلال آل‌احمد به آنها سفر کرده و در موردشان تک نگاری کرده و جستجوی آل‌احمد در آنها را خلق کرده است، رفته است.

حاصل این سفرها به صورت گزارش‌های مستقل و جداگانه تحت عنوان «جای پای جلال» در خبرگزاری مهر منتشر شد.

به گفته محسن محمدی مدیر روابط عمومی خبرگزاری مهر، این سفرنامه توسط انتشارات سوره مهر، مراحل آماده‌سازی برای چاپ به عنوان کتاب را گذرانده و با همکاری انتشارات «رسانه مهر» وابسته به خبرگزاری مهر زیر چاپ رفته است.

پشت جلد این کتاب آمده است:

«فکر می‌کردم که چرا این کار را قبول کردم. جلال پنجاه، شصت سال پیش چنین کاری کرده بود. آن موقع بخش‌های وسیعی از کشور ما دست‌نخورده باقی مانده بود. ضریب نفوذ رادیو و تلویزیون و مطبوعات آن‌قدر کم بود که آدم‌های هر شهر و دیار با آدم‌های شهر کناری تفاوت‌های مخصوص به خودشان را داشتند و البته هویت خودشان را. حال به مدد رسانه‌های فراگیر، آدم‌ها یکسان‌سازی شده‌اند. وانگهی، این نیم‌قرن فاصله به اندازه ده تاریخ تمدن پیشرفت تکنولوژیک در دل خودش داشته است. از همه مهمتر اینکه، در این کشور اتفاقی مهم چون انقلاب اسلامی رخ داده است. جلال در اوج قدرت پهلوی دوم در کشور می‌چرخید و من در زمان اقتدار جمهوری اسلامی. این تفاوت‌ها فکرم را مشغول خودش کرده بود. با همین فکرها قم را رد کردیم و سپس کاشان، اردستان و در تاریکی نائین، اردکان، میبد و شهرهای دیگر مسیر را.»

کتاب «جای پای جلال» با بهای ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان از سوی انتشارات سوره مهر ناشر برگزیده سال‌های ۸۷، ۸۸، ۸۹ و ۹۰ در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

 

نظر شما