شناسهٔ خبر: 14787 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست‌های تخصصی با سه چهره‌ علمی کشور در سالن دستاورد‌های تولید علم

نشست‌های تخصصی پرسش و پاسخ با سه چهره‌ علمی کشور، به همت موسسه خانه کتاب در سالن دستاورد‌های تولید علم بیست‌ و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ نشست‌های تخصصی با حضور سه چهره حوزه فیزیک،‌ نوآوری و نجوم آماتوری در سالن تولید علم بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌کند. 
نخستین نشست در حوزه فیزیک با حضور دکتر اسفندیار معتمدی،‌ رییس اتحادیه انجمن‌های علمی، آموزشی معلمان فیزیک و پژوهشگر تاريخ آموزش و پرورش ايران، یکشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه، با موضوع‌ «تشریح وضعیت آموزش علوم در ایران،‌ چالش‌های پیش‌رو،‌ شرایط ایجاد نهضت آموزش علمی در کشور و نقاط قوت و ضعف علوم در ایران» برگزار خواهد شد. وی مولف و مترجم ۵۰ اثر برای دانش‌آموزان و معلمان است. 
مهندس محمود کریمی، نایب‌ رییس پیشین موسسه مطالعات نوآوری و فناوری ایران، نماینده انجمن TRIZ اروپا در ایران، مدرس و برنامه‌ساز تلویزیونی،‌ متخصص حوزه خلاقیت و نوآوری، سخنران دومین نشست با موضوع «فعالیت‌های علمی در حوزه خلاقیت و نوآوری» است. این نشست دوشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد. 
کریمی، دانش‌آموخته مهندسی صنایع و مدیریت اجرایی از دانشگاه علم و صنعت، پژوهشگر و مدرس متدولوژی‌های نوآوری نظام‌یافته و تکنیک‌های خلاقیت برای کشف و حل مساله، دارای تجربه‌های مطبوعاتی از ۱۳۷۲ و برنامه‌سازی مرتبط با مباحث مدیریتی، ترویج تفکر خلاقانه و نوآوری برای رادیو و تلویزیون و مولف کتاب‌های «۴۰ اصل؛ شاه‌کلیدهای تریز برای نوآوری»، «بهبود بی‌تردید» و مقاله‌های ارایه شده در نشریات تخصصی و کنفرانس‌هاست. 
دکتر پژمان نوروزی،‌ از فعالان حوزه نجوم آماتوری نیز درباره «شیوه‌های رصد و تشریح رویداد‌های نجومی» سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه سخنرانی خواهد کرد. 
سالن دستاورد‌های تولید علم، در نیم‌طبقه دوم شبستان مصلی امام خمینی (ره)، میزبان پژوهشگران، نخبگان و علاقه‌مندان به این حوزه خواهد بود. بیست‌ و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه، در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.-

برچسب‌ها:

نظر شما