شناسهٔ خبر: 14791 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

واحدهای جهاد دانشگاهی با 1600 اثر در نمایشگاه کتاب

سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، با یک‌هزار و 600 عنوان کتاب، در بیست‌ و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حضوری پررنگ خواهد داشت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ مریم مبینی، معاون اطلاع‌رسانی انتشارات جهاد دانشگاهی،اظهار کرد: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نمایندگی عرضه کتاب‌های جهاد دانشگاهی واحد ارومیه، جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و جهاد دانشگاهی واحد اصفهان را بر عهده دارد. جهاد دانشگاهی واحد تهران نیز در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، نمایندگی عرضه کتاب‌های جهاد دانشگاهی واحد علامه و سازمان پارک‌ها و فضاهای سبز شهرداری را بر عهده خواهد داشت. 
وی افزود: از یک‌هزار و ۶۰۰ عنوان کتابی که عرضه خواهد شد، ۱۲۰ عنوان کتاب به جهاد دانشگاهی واحد ارومیه، ۱۱۰ عنوان کتاب به جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، ۹۰ عنوان کتاب به جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و همچنین ۳۰۰ عنوان کتاب به جهاد دانشگاهی واحد علامه و سازمان پارک‌ها و فضاهای سبز شهرداری مربوط می‌شود. 
مبینی با بیان این‌که سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی نیز به‌صورت مستقل، حدود ۳۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده که در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد کرد، گفت: جهاد دانشگاهی واحد امیرکبیر، جهاد دانشگاهی واحد خوارزمی و جهاد دانشگاهی واحد مشهد نیز در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در غرفه‌های جداگانه به عرضه کتاب‌های خود خواهند پرداخت. هر کدام از این واحدها به ترتیب، ۳۱۲، ۷۵ و ۳۰۰ عنوان کتاب را از میان یک‌هزار و ۶۰۰ عنوان کتاب مذکور به خود اختصاص داده‌اند. 
ابوالفضل دیداری، کارشناس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی نیز درباره کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به خبرنگار «ایبنا» گفت: متولیان برپایی این رویداد بزرگ فرهنگی باید به فعالیت ناشران و کتاب‌هایی که عرضه می‌کنند، نظارت جدی‌تر داشته باشند، زیرا هر ناشری موظف است تنها کتاب‌های خود را در نمایشگاه کتاب ارایه کند، اما متاسفانه شاهدیم برخی غرفه‌ها به فروشگاه کتاب تبدیل می‌شوند و نه تنها کتاب‌های خود بلکه کتاب‌های تعداد زیادی از سایر ناشران را نیز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند و این در حالی است که به هنگام ثبت‌نام در نمایشگاه کتاب تهران، نه به‌عنوان ناشر همکار و مشارکتی بلکه به عنوان ناشر مستقل، به شرکت در نمایشگاه اقدام کرده‌اند. 
وی افزود: از دیگر معضلات نمایشگاه کتاب تهران می‌توان به مشکل حمل و نقل کتاب‌ها و محصولات فرهنگی خریداری شده از سوی بازدیدکنندگان اشاره کرد؛ به این معنا که بازدیدکنندگان از خدمات لازم برای حمل و انتقال محصولات خریداری شده به سمت ایستگاه‌های وَن یا وسیله نقلیه شخصی خود برخوردار نیستند. 
دیداری ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم متولیان برپایی نمایشگاه کتاب تهران، اتفاقات احتمالی را که ممکن است در مکان نمایشگاه به وقوع بپیوندد، پیش‌بینی کنند و برای رفع سریع آن‌ها تمهیداتی را بیندیشند تا فرایند خرید و فروش کتاب به سهولت انجام شود؛ به‌طور مثال، در طول برپایی نمایشگاه، کارت‌خوان‌های موجود در غرفه‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند. حتی در برخی موارد شاهدیم که متولیان بعد از این‌که ناشران در غرفه‌ها مستقر شدند، تازه به نصب کارت‌خوان‌ها اقدام می‌کنند که به‌نظرم باید این‌گونه خدمات، پیش از حضور ناشران در غرفه‌ها صورت بگیرد. 
کارشناس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه مکان فعلی نمایشگاه کتاب تهران، محل مناسبی برای برپایی این رویداد عظیم فرهنگی نیست. غرفه‌های ناشران دانشگاهی زیر چادر تعبیه می‌شوند که خطرات وزش باد و باران را به همراه دارد. به همین دلیل در اغلب موارد و در برخی سال‌ها شاهد خیس شدن کتاب‌ها در غرفه‌ها بوده‌ایم. 
بیست ‌و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از دهم تا بیستم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳، در مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.-

برچسب‌ها:

نظر شما