شناسهٔ خبر: 14823 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حوزه هنری میزبان نخستین همایش «حكمت هنر انقلاب» می‎شود

نخستین همایش "حكمت هنر انقلاب اسلامی" با حضور اصحاب اندیشه، حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی سه شنبه و چهارشنبه 2 و 3 اردیبهشت ماه در سالن سوره حوزه هنری برگزار می‎شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ نخستین همایش "حكمت هنر انقلاب اسلامی" با حضور اصحاب اندیشه، حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی با همكاری مركز راهبردی جبهه فكری انقلاب اسلامی (مؤسسه اشراق) و معاونت پژوهش و آموزش حوزه هنری از ساعت ۱۵ الی ۱۹ روز سه شنبه و چهارشنبه ۲ و ۳ اردیبهشت ماه در سالن سوره برگزار می شود.
 
به مناسبت ایام بزرگداشت هنر انقلاب و با محوریت طرح برخی از مسائل و مباحث فكری و تحلیلی سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی و به منظور رهیافت و افق گشایی و تولید آثار متناسب با حقیقت و عینیت انقلاب اسلامی برگزار می شود.
 
این همایش در بخش اصلی دربرگیرنده سخنرانی صاحب نظران و نظریه پردازان فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی، میزگرد تخصصی ارائه مقاله و نقد، طرح بحث نخبگان و فعالان و در بخش جنبی شامل ارائه آثار تولید شده و تجلیل از آراء اندیشمندان و آثار هنرمندان برگزیده است.
 
در روز اول این همایش مجید شاه حسینی و در روز دوم شهریار زرشناس به سخنرانی می پردازند.

از محورهای این همایش می توان به حقیقت هنر و ماهیت فرهنگ، فطرت و ساحت میل انسان، ماده و صورت اثر هنری، صنایع هنری در دوران معاصر، نقد و تحلیل آثار هنری، مهندسی فرهنگی و مدیریت رسانه و.... اشاره كرد.

نظر شما