شناسهٔ خبر: 14839 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«مدینه» نمایشی از امید، آگاهی، دین و اخلاق در جامعه امروز ایران است

مجموعه تلویزیونی «مدینه» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی از دیروز در لوکیشن اصلی سریال کلید خورد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ مجموعه تلویزیونی «مدینه» جدیدترین سریال سیروس مقدم که قرار است برای پخش در ایام مبارک رمضان برای شبکه یک سیما آماده شود، دیروز یک‌شنبه ۳۱ فروردین ماه با حضور مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما، در لوکیشن اصلی سریال در لوکیشن حوالی خیابان ۱۷ شهریور کلید خورد.

در برنامه امروز افرادی همچون رحمان سیفی‌آزاد مدیر گروه مجموعه‌های تلویزیونی، همسر شهید سلیمانی، شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و  حضور دارند. فرمان «حرکت» برای فیلم‌برداری اولین صحنه سریال توسط همسر شهید سلیمانی اعلام شد. این پلان در حالی تمام شد که پریوش نظریه -بازیگر نقش مدینه- و بهنوش صادقی -بازیگر نقش اعظم- جلوی دوربین رفتند.

شخصیت اصلی این سریال یک زن است که به همین جهت سازندگان به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر امروز را برای کلید زدن پروژه «مدینه» انتخاب کرده‌اند.

در داستان این سریال آمده است که مدینه پس از درگذشت همسرش جهان، قصد دارد که به همراه پسر خوانده‌اش کارخانه جهان را به بهترین شکل ممکن اداره کند. اما همسر اول جهان مانعی جدی در راه اوست و ....

در این سریال بازیگرانی از جمله مهدی سلطانی، پریوش نظریه، مجید صالحی، آتیلا پسیانی، شبنم مقدمی، مهرداد صدیقیان، آناهیتا افشار، بهزاد فراهانی، رضا رویگری، مریم بوبانی، لیندا کیانی، شیوا ابراهیمی، اسماعیل سلطانیان، بهنوش صادقی، داریوش سلیمی، علی صالحی، نوید خداشناس، شیوا خسرومهر، امیر حمیدزاده، علیرضا مهران، کریم قربانی و  ... حضور دارند که پریوش نظریه نقش اصلی در این سریال را بر عهده دارد و بازی می‌کند.

فرجی، مدیر شبکه اول در این مراسم گفت:این سریال مربوط به داستان زنی است متدین که با مشکلات زندگی و موانعی که سر زندگی پاک مواجه می‌شود. پیش‌بینی می‌کنیم که این سریال پربیینده شود، مثل بقیه آثار سیروس مقدم و سعید نعمت الله.

سیروس مقدم هم ضمن عرض خیرمقدم به خبرنگاران گفت: تمام سوژه‌هایی که در این چند سال کار کرده‌ام از چند ویژگی برخوردار بوده ‌اند. اول اینکه خدا مرا دوست داشت که مورد حمایت مدیران قرار گفته‌ام و علاوه بر آن، اکثر سریال‌های من در زمان پخش هم مورد حمایت مردمی قرار گرفته اند. ویژگی دیگر کارهای من این است که راهکار نشان داده است، از سریال زیر هشت تا الان هر کدام از این سریال ها در زمان خودش موضوع به روزی را مطرح کرده است. در مورد مدینه این را باید بگویم که دو وجه آن شبیه به کارهای قبلی من است و ده تمایز با کارهای قبلی من دارد. وجه اشتراکش این است که با نویسنده ای کار می‌کنم که سابقه همکاری با او را داشته‌ام و علاوه بر آن این سریال هم محور اجتماعی است.دومین ویژگی آن این است که این سریال خانوادگی است و قهرمان اصلی آن یک زن است. داستان در مورد زنی است که در یک محیط پرورش یافته دینی زندگی می ‌کند و بناست که این زندگی دینی و چالش‌هایی که با آن روبرو می‌شود نمادی از جامعه امروز ما تلقی شود.

سیروس مقدم در پایان گفت: این سریال قرار است الگویی باشد، برای اینکه وقتی خانواده ای با مشکل ایجاد می شود به جای فروپاشی دور هم جمع می‌شوند و با هم یکی می‌شوند.  زن با مشکل سختی مواجه می‌شود اما به این دلیل که پایش را جای محکمی گذاشته است از این مشکلات عبور می‌‌کند، عنصر امید و آگاهی، دین و اخلاق از جمله گزینه‌هایی است که باید در سریال‌های ما لحاظ شود که در این سریال بدون شعار و درشت‌گویی در کنار هم و بدون شعار و با ظرافت پرداخته شده است. 

نظر شما