شناسهٔ خبر: 14867 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رییس جامعه المصطفی: سرویس های اطلاعاتی کشورهای استکباری حوزه علمیه را رصد می‎کنند

رییس جامعه المصطفی العالمیه (ص) گفت: حوزه علمیه قم روند بسیار اعجاب آوری داشته وامروز به مرکز اصلی نشر علم ومعارف اسلام اصیل درجهان مبدل شده است وسرویس‎های اطلاعاتی کشورهای استکباری تمام حرکات آن را رصد می‎کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام والمسلمین ˈعلیرضا اعرافیˈ درگردهمایی طلاب اردکانی حوزه علمیه قم بااشاره به موقعیت حساس حوزه های علمیه درجهان، گفت : حوزه علمیه امروز عنصری فعال و بسیار حساس و کارآمد است.

وی افزود: این سرویس ها به دنبال آن هستند که دریابند حوزه چه کرده که شخصیت بزرگی چون امام خمینی (ره) را درخود پروراند که دنیای معاصر را دگرگون کرد وتحولی عمیق در عرصه جهانی پدید آورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارکرد: برنامه های امروز حوزه وفعالیت های حوزویان و تلاش برای یافتن راه های دور کردن حوزه از اهداف اصلی، از دیگر تلاش هایی است که دشمنان حوزه به دنبال آن هستند.

رییس جامعة المصطفی العالمیه (ص) با اشاره به اینکه حوزه علمیه امروز نقشی بی بدیل و از یک ایده جهانی برخوردار است، افزود: انقلاب اسلامی با کمک حوزه، معادلات دنیای امروز را تغییر داد.

اعرافی گفت: اما نکته اساسی آن است که وضعیت جهان اسلام در عصر امروز بسیار حساس و استراتژیک بوده و باید با همفکری همه فعالان در این عرصه جایگاه حوزه و نظام معرفتی اسلام تقویت شود.

وی، آسیب بسیار بزرگ درون دینی امروز دنیای اسلام را پدیده منحوس تکفیری گری خواند و گفت: باید با ترویج اسلام و فرهنگ ناب اسلامی از قم به سراسر جهان، منزوی کردن تکفیری ها و جلب گرایش های همگانی، این آفت را از بین ببریم؛ امروز این اقلیت تندرو به دنبال تابع کردن اکثریت معتدل اهل سنت به سوی خود است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میلاد حضرت زهرا(س) ایشان را مخلوقی بی همتا توصیف کرد وافزود: در زمانی که مدتی جریان وحی به سوی پیامبر(ص) قطع شد ایشان بسیار غمگین بودند؛ ولی خداوند در سوره ضحی که در همین ایام نازل شد به حضرت وعده دادند که این قطع وحی به خاطر خشم خدا نیست، بلکه درآینده برکتی به تو عطا خواهد شد که تو را راضی و خشنود خواهد کرد.

رییس جامعة المصطفی العالمیه (ص) با اشاره به نزول سوره کوثر، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) برکت خاص و تام بود؛ زیرا هم فرزندان و هم نوادگان ایشان تا امام زمان(عج) هر کدام برای یک دنیا کافی بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضرت زهرا(س) محدثه بودند؛ زیرا پس از رحلت پیامبر(ص) جبرییل امین به حضور حضرت شرفیاب شده و وقایع جهان را در آینده تشریح کردند و همه این مطالب در قالب مصحف فاطمی از امامی به امام دیگر منتقل شد.

وی، یکی از بخش های بسیار مهم زندگانی حضرت زهرا(س) مدیریت استثنایی دوران پس از رحلت پیامبر(ص) دانست و افزود: در آن زمان یک اقلیت کوچک توانستند فضا را به شکلی تغییر دهند که اکثریت جامعه را به سوی خود بکشانند وسپس این اکثریت را در حیطه عملکرد و روش خود اسیر وگرفتار کردند، دراین فضا فاطمه زهرا(س) کاری کردند که از عهده هیچ زنی در طول تاریخ بر نمی آمد.

وی با اشاره به اینکه ارکان ولایی حضرت زهرا(س) در آن زمان بیش از هر زمان دیگری آشکار شد، گفت: شاید حضرت فاطمه(س) درعرصه رقابت سیاسی نتوانستند ورق را برگردانند ، ولی از حیث نظری وتاریخی کاری کردند که تا ابد مقیاس ومیزان رشد اجتماعی و ولایت بر همگان مشخص شد.

نظر شما