شناسهٔ خبر: 14901 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تدوین برنامه‌های نوروز ۹۳ شبکه دو براساس آسیب‌شناسی گذشته

مدیر شبکه دو سیما گفت: برنامه‌های نوروز ۹۳، با آسیب‌شناسی برنامه‌های نوروزی سال‌های ۹۱ و ۹۲ تعیین شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ علی بخشی‌زاده، مدیر شبکه دو سیما در مراسم تقدیر از برگزیدگان برنامه‌های نوروزی سیما، گزارشی از اقدامات سیما در نوروز ۹۳ ارائه کرد و گفت: برنامه‌های نوروز در دو فاز صفر و اجرایی به سرانجام رسید، در فاز صفر با نگاهی به برنامه‌های ۲ سال گذشته سیما، آسیب‌شناسی ستاد معاونت سیما، مرکز نظارت و ارزیابی سازمان، شورای نظارت بر صدا و سیما و مرکز پژوهش‌های این سازمان اخذ و در ‌‌نهایت الگوی مناسب برنامه ریزی برای نوروز ۹۳ تبیین شد.

وی تصریح کرد: در گام اول فاز اجرایی، کار گروه برنامه ریزی نوروز ۹۳ تشکیل شد، تعطیلات نوروزی تعریف شد، نتایج فاز صفر نیز مورد بررسی قرار گرفت، هدف گذاری برنامه‌های نوروزی به انجام رسید و از ۲۷ اسفند ماه سال ۹۲ تا جمعه ۱۵ فروردین ۹۳ به عنوان تقویم نوروزی ۹۳ تعیین شد. در برنامه‌های نوروزی، ایام فاطمیه و بزرگداشت مقام حضرت فاطمه(س) نیز مورد توجه قرار گرفت، همچنین اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری در ابتدای سال بود و مقوله هدفمندی یارانه‌ها از دیگر موضوعاتی بود که با نگاهی گذرا به برنامه‌های نوروزی سیما، در دستور کار برنامه‌های سیما برای نوروز ۹۳ قرار گرفته بود.

بخشی‌زاده با اشاره به ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی گفت: با تاکید بر خانواده محوری، امید آفرینی، نشاط افزایی و تعالی معنوی و اولویت بندی مسائل مهم مانند محیط زیست، صرفه جویی و سیاست‌های جمعیتی از دیگر موضوعاتی بود که در برنامه‌های تقویم نوروز ۹۳ مورد توجه قرار گرفت.

مدیر شبکه دو سیما افزود: در گام‌های دوم و سوم با گردآوری و نوآوری‌ها سهم موضوعی هر یک از شبکه‌ها و میزان و کیفیت هر یک از ساختارهای برنامه سازی متناسب با تعریف هر شبکه مشخص و مقرر شد که تمام ساختار‌ها در سفره رنگین ۹۳ حضور داشته باشند. در این ساختار، پخش ۱۴۶ فیلم که ۵۲ اثر ایرانی و ۴۶ اثر خارجی مربوط به سال ۲۰۱۳ بود، قرار گرفته و برنامه‌های متنوع و جذاب مستند، کودک و نوجوان، خانواده محور، معارفی که شامل قرائت قرآن، معرفی کتاب‌های فاطمی، برنامه‌های ورزشی با توجه به افتخارات ورزشی که در سال ۹۲ کسب شده بود است، مسابقه‌های تلویزیونی و انعکاس استقبال مردم از اردوی راهیان نور از دیگر بخش‌های نوروز ۹۳ سیما بود. ما در گام آخر بر برنامه‌های نوروزی نظارت کردیم.

در پایان بخشی‌زاده، مدیر شبکه دو سیما از هم فکری، کمک‌ها و تلاش‌های گسترده مدیران برنامه ساز، کارگروه برنامه ریزی نوروز ۹۳ تشکر کرد.

نظر شما