شناسهٔ خبر: 14924 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی 70 دانشگاه برای راه اندازی نمایشگاه مد و لباس

مدیر گروه مطالعات زنان و خانواده دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی وزارت علوم از آمادگی برای ارایه طرح پرنیا در فروشگاه های خارج از دانشگاه خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ فاطمه بلغانی گفت: با توجه به این مساله که  دانشگاه یک محیط علمی و فرهنگی است هدف از ارایه طرح پرنیا ارایه لباسی با الگوی  ایرانی اسلامی برای قشر جوان به ویژه دانشجویان است.

وی ادامه داد: دانشجویان همیشه این سوال را داشتند که چه الگویی ارایه شده تا به الگوهای لباس های غربی مراجعه نشود. از این جهت طرح پرنیا ارایه شد و برنامه ما این است که به طور مرتب از دانشجویان و قشر جوان نظرسنجی کرده، عیوب و نقاط منفی طرح در هر فصل رفع شده و کار قویی ارایه شود.

مدیرگروه مطالعات زنان و خانواده دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه ریزی اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: امیدواریم با این حرکت در فصل های آینده به جایی برسیم که دانشجویان و قشر جوان ما از این لباس ها استفاده کنند و یک جامعه با پوشش مناسب هویت ایرانی اسلامی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به صورت دایمی خواهد بود، افزود: ۷۰ دانشگاه در سراسر کشور تا کنون اعلام آمادگی کرده اند که این نمایشگاه را در دانشگاه خود راه اندازی کنند.

بلغانی افزود: فعالیت های مربوط به طرح پرنیا  توسط دانشجویان دوخت لباس، طراحی و علاقمندان غیر دانشجو  و عموم طراحی می شود و ما از طرح ها و الگو هایی که با توجه به شاخص ها و ویژگی های دانشگاهی ارایه می شود، استقبال می کنیم.

وی افزود:  مالکیت معنوی طرح ها نیز از طریق بنیاد ملی مد و لباس پیگیری می شود و طرح های مذکور به تولید انبوه می رسند و ما آماده هستیم در این حوزه یک فعالیت جدی داشته باشیم.

بلغانی در خصوص تولید پوشاک طرح پرنیا نیز گفت: صحبت هایی با تولید کنندگان بیرون و حتی داخل دانشگاه در این زمینه صورت گرفته است و افرادی که قرار است فعالیت های مربوط به برند پرنیا را انجام دهند با پارچه و کیفیت مناسب این کار را انجام خواهند داد پارچه هایی با کیفیت خوب که بتوان درفضای دانشگاه از آن استفاده کرد.

وی در خصوص بازدید سایر اقشار جامعه از نمایشگاه و تهیه پوشاک طرح پرنیا توسط این افراد نیز گفت: ما آمادگی لازم را داریم در زمان های مشخص افراد بیرون از دانشگاه نیز از نمایشگاه دیدن کنند و حتی ما آمادگی داریم" پرنیا" را در فروشگاه های خارج از دانشگاه هم برای دسترسی سایر دانشجویان که در دانشگاه خود امکانات ایجاد نمایشگاه را ندارند ارایه دهیم فقط قیمت این محصولات برای دانشجویان دانشگاه با  تخفیف و برای عموم به  قیمت تمام شده عرضه خواهد شد.

نظر شما