شناسهٔ خبر: 14932 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ماجرای ایمیلی که امروز به دست خبرنگاران رسید چیست؟

خبرنگاران حوزه کتاب کودک و نوجوان صبح امروز ایمیلی را مبنی بر «اعتراض ناشران بخش کودک و نوجوان به عملکرد مسئولین و مدیران بخش کودک» دریافت کرده‌اند که مسئولان از این اعتراض‌ها، ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از  فارس؛ امروز صبح برخی از خبرنگاران حوزه کتاب کودک و نوجوان ایمیل ناشناسی را با عنوان «اعتراض ناشران بخش کودک و نوجوان به عملکرد مسئولین و مدیران بخش کودک» دریافت کردند که در متن آن آمده است:

تعدادی از ناشران بخش کودک به عملکرد مسئولین بخش کودک در تخصیص ناعادلانه و متراژها و جانمایی غرفه‌ها اعتراض کرده و در محل انجمن حضور یافتند که متأسفانه با برخورد ناشایست مواجه شدند. این ناشران اعتراض خود را چنین بیان نموده‌اند که با توجه به اینکه از بهمن ماه ثبت نام صورت گرفته و طبق قوانین قرار شده هر ناشری که تا 10 عنوان به چاپ رسانده، غرفه مستقل تعلق بگیرد ولی متأسفانه شاهد این هستیم که ناشرانی که تعداد عناوین کتاب‌هایشان صفر است بیش از 10 متر غرفه گرفته‌اند ولی ناشرانی که حتی تعداد عناوین 20 عنوان داشته‌اند به آنان غرفه‌ای تعلق نگرفته است و پس از بررسی ناشران متوجه شده‌اند که چند ناشری که تعداد عناوین کتاب‌هایشان در سایت خانه کتاب صفر بوده از دوستان نزدیک مدیران بوده‌اند. ناشران از مسئولین وزارت ارشاد خواستار بررسی و پیگیری موضوع شده اند.

در این راستا به سراغ عبدالعظیم فریدون، مسئول کار گروه کتاب کودک و نوجوان بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رفته و با وی به گفت‌وگو نشستیم که این مسئول از اعتراض ناشران بخش کودک ابراز بی‌اطلاعی کرد.

فریدون ادامه می‌دهد: تاکنون هیچ ناشری برای اعتراض به عدم حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و یا متراژ غرفه و جانمایی به انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان مراجعه نکرده است.

وی می‌افزاید: اگر ناشری از اول فروردین سال 89 تا 21 بهمن 92 برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ثبت‌نام کرده است، و در همان زمان لیست خانه کتاب را به ما ارائه کرده باشد، و بالای 10 عنوان کتاب کودک نیز تولید کرده باشد، غرفه به آن تعلق گرفته است.

این ناشر کتاب کودک و نوجوان بیان می‌کند: اگر ناشری در این فرصت این اقدام را کرده باشد اما برای حضورش در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به وی غرفه‌ای تعلق نگرفته است، می‌تواند به انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان مراجعه کند.

به گفته وی، حداقل کتاب ارائه شده در نمایشگاه طبق آیین‌نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 40 عنوان کتاب است که حتماً باید 15 عنوان آن چاپ اول باشد اما اکنون ما به ناشرانی که بالای 10 عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان، به چاپ رسانده‌اند، نیز غرفه داده‌ایم.

فریدون در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه یعنی تاکنون هیچ ناشری برای اعتراض به انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان مراجعه و جدیداً شما با اعتراض کننده‌ای مواجه نبوده‌اید، می گوید: طبق صحبت فوق تاکنون هیچ کسی بر نحوه جانمایی، چیدمان و یا متراژ غرفه در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعتراض نداشته است.

گفتنی است، بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 لغایت 20 اردیبهشت سال جاری در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نظر شما