شناسهٔ خبر: 15028 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بررسی نقش خانواده در زمینه‌سازی ظهور در پژوهشکده مهدویت

پروژه پژوهشی «نقش خانواده در زمینه‌سازی ظهور» یکی از پروژه‌های پژوهشی پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بوده که پژوهش و نگارش آن به اتمام رسیده و در آینده چاپ و منتشر خواهد شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمود ملکی‌راد، عضو هیئت علمی پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی این پژوهشگاه از اتمام پروژه پژوهشی «نقش خانواده در زمینه‌سازی ظهور» خبر داد.
ملکی‌راد در خصوص این پروژه اظهار کرد: ظهور امام مهدی(ع) و چگونگی شکل‌گیری حکومت جهانی، به مقدمات و شرایط مختلفی وابسته است. برای اجرای برنامه‏‌های نهضت جهانی، علاوه بر دیگر اسباب و عوامل، به یاران عاشق، مؤمن، شجاع، فهیم و مخلصی که از نظر اخلاقی به اوج قله کمال راه یافته‌اند، نیاز است.
وی ادامه داد: یکی از عوامل مهم در این زمینه، بررسی نقش و جایگاه اساسی و زیربنایی خانواده در تربیت نسل منتظر و در نتیجه کمک به فراهم ساختن زمینه‌ها و بسترهای مناسب برای حضور فعال و گسترده زمینه‌سازان، در جهت زمینه‌سازی ظهور است. زیرا خانواده می‌تواند در تربیت نسل منتظر و آگاهی‌بخشی به آنان و انتقال آموزه‌های انتظار پویا و ... نقش مؤثر و کارآمدی داشته باشد و کانون مهم تربیتی و اصلاحی برای شکل‌گیری گروه زمینه‌ساز به حساب آید.
ملکی‌راد اضافه کرد: از این رو پژوهشی در مورد «نقش خانواده در زمینه‌سازی ظهور» با هدف ارائه شیوه‌ها و راهکاری مناسب و مؤثر تربیتی و اخلاقی در این زمینه انجام شد.
این پژوهشگر مطالعات مهدوی عنوان کرد: این پروژه در قالب پنج فصل، مباحث مرتبط با این موضوع را دنبال می‌کند و به مباحثی همچون ویژگی‌های خانواده منتظر و نقش خانواده در تربیت عقلانی و اخلاقی و عبادی فرزندان، می‌پردازد.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه در پایان اظهار کرد: این پژوهش اکنون به اتمام رسیده و جهت بررسی و تأیید نهایی به شورای پژوهشی پژوهشگاه ارسال شده است که امیدواریم پس از تأیید به نشر پژوهشگاه جهت چاپ و انتشار ارسال شود.

برچسب‌ها:

نظر شما