شناسهٔ خبر: 15096 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارگردان پایتخت: حمایت های حدادعادل دل کارگردان را قرص کرد

سیروس مقدم گفت:حمایت های آقای حدادعادل چه شخصی و چه به عنوان نماینده مجلس از سریال «چک برگشتی» که درباره کاندیدای نماینده مجلس بود، دل کارگردانان را قرص کرد تا مجموعه تلویزیونی‌هایی با محوریت خانواده بسازند.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از بانی فیلم؛ سیروس مقدم در جلسه ای که با حضور دکتر حداد عادل و استادان و علاقمندان زبان و ادبیات فارسی برگزار شده بود، گفت: دو سال پیش وقتی سریال «چک برگشتی» را کار کردیم بحث انتخابات مجلس بسیار داغ بود و دلمان می‌ترسید که چنین سریالی را بسازیم و پخش کنیم؛ اما خوشبختانه با حمایت‌های انجام شده از سوی نمایندگان به خصوص آقای حداد عادل، سریال کامل پخش شد و نتایج خوبی را داشت.

وی با بیان اینکه در سریال «پایتخت» محور اصلی خانواده بود، گفت: ما معمولا در مجموعه تلویزیونی ها با یک قطب خیر و یک قطب شر قصه را تعریف می کنیم و کنش و واکنش آنها داستان را جلو می برد و در نهایت خیر بر شر پیروز می شود اما در پایتخت نیروی شر یا خیر بیرونی زیاد نمی‌بینیم آنچه هست در درون خانواده شکل می گیرد.

وی افزود: این کار سختی است که یک قطب قصه که شر است را حذف کنیم و با مجموعه آدم‌های خوب داستان را تعریف کنیم لذا این خیر و شر را در درون آدم‌ها تعریف کردیم که نقاط ضعفشان شر و نقاط قوتشان نشان دهنده خیرشان می‌شود. فردی که خودش و یا حریفش را دست کم می‌گیرد و شکست می‌خورد و تلافی‌اش را سر خانواده در می‌آورد و بعد به این نتیجه می‌رسد که ناامیدی را کنار بگذارد و پرچم کشورش را بالا ببرد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از نکات مثبت این سریال عذرخواهی کردن در روابط اعضای خانواده و همچنین تشکر کردن بود، گفت: لازم است تا این فرهنگ ها پررنگ تر نشان داده شود؛ بر همین اساس در رابطه بین هما و نقی، محیط‌بان و همسرش و ارسطو و همسر چینی اش احترام متقابل و رعایت حقوق یکدیگر در نظر گرفته شد.

وی با تاکید بر اینکه حمایت خانواده نقش به سزایی در استحکام خانواده دارد، گفت: حمایت و احترام به همه اعضای خانواده و همچنین نشان دادن صحنه ای که مربی به نقی می گوید که باید دوپینگ کند نشان می دهد که در برخی مواقع ما انسان ها شاید همه جوانب فیزیکی و جسمی را در نظر بگیریم اما باید از نظر روحی هم تقویت شویم که این کار توسط همسر نقی و با حضور در شب مسابقه و خوردن یک چای ساده و تعریف خاطره به سادگی انجام می شود.

وی در پایان تاکید کرد: اگر فرهنگ تشکر، عذرخواهی، حمایت و قدرشناس بودن را ترویج دهیم خیلی از عصبانیت ها کاسته می شود و نگاهها اگر مهربان شود می توان راحتتر زندگی کرد.

نظر شما