شناسهٔ خبر: 15135 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری آیین گرامیداشت پاریزی‌باستانی در دانشگاه باهنر کرمان

معاون فرهنگی دانشگاه شهید باهنر کرمان از برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره دکتر پاریزی‌باستانی همزمان با هفته معلم در این واحد آموزشی خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ محمد‌صادق بصیری ظهر دیروز در نشست خبری اظهار داشت: معاونت فرهنگی در صدد تعمیق کارهای فرهنگی است و بخشی از این کار اختصاص به برگزاری همایش‌های این ‌چنینی دارد.

وی با بیان اینکه رویکرد ما به کارهای فرهنگی با ابزار تبلیغی و ترویجی صورت می‌‌گیرد، گفت: در آینده نزدیک به ‌ویژه تلاش معاونت فرهنگی بر این است که هر هفته یکی از اساتید مطرح را در معرض ارائه علمی قرار داده و در زمینه‌های مختلف از وجود آنان در بین دانشجویان بهره‌مند و به نوعی این اساتید مورد تکریم غیرمستقیم قرار گیرند.

بصیری با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین روز از درگذشت استاد باستانی‌پاریزی و همزمان با نکوداشت مقام معلم مراسمی در پاسداشت از مقام این استاد در دانشگاه باهنر کرمان برگزار می‌شود، افزود: باستانی‌پاریزی نه تنها متعلق به مردم ایران، بلکه متعلق به تمام جامعه انسانی است، لذا دانشگاه وظیفه دارد در راستای شناخت ابعاد علمی این استاد بزرگ گام بردارد.

وی عنوان کرد: محتوای این مراسم با سه سخنرانی علمی سه تن از اساتید دانشگاهی همراه است و استاد شعبانی از مورخان کشور و اساتید تاریخ دانشگاه شهید بهشتی نیز از سخنرانان این همایش هستند.

بصیری با بیان اینکه این مراسم ‌روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت جاری در تالار وحدت دانشگاه برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از آثار استاد باستانی‌پاریزی دایر می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه شهید باهنر کرمان در بخش دیگر از سخنانش به اعزام تعداد دانشجویان دانشگاه به نمایشگاه بزرگ کتاب اشاره کرد و گفت: ‌تصمیم بر این است که یک نفر از انجمن‌های علمی دانشگاه به نمایندگی از دانشجویان با تایید بخش به نمایشگاه اعزام شوند.

وی ابراز داشت: توزیع اعتبارات در بین چهارگروه دانشجویی فعال فرهنگی دانشگاه، دانشجویی محور و بر اساس سهمیه‌بندی صورت می‌گیرد.

بصیری با تاکید بر اینکه ‌فعالان فرهنگی باید از حالت رخوت و سستی بیرون بیایند، بیان داشت: با همکاری دبیرخانه شورای فرهنگی به اصلاح آیین‌نامه‌ها و تفکیک وظایف می‌پردازیم.

وی گفت: کار فرهنگی وسعت دارد و کسی که کار فرهنگی می‌کند باید خود چهره فرهنگی باشد و خلاقانه کار کند در غیر این صورت عکس‌العملی کار خواهد کرد.

بصیری به اهم برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم در دانشگاه شهید باهنر کرمان اشاره کرد و افزود: گرامیداشت هفته مقام معلم از ۱۳ اردیبهشت جاری آغاز می‌شود که با ‌سه برنامه بزرگداشت یاد و خاطره مرحوم باستانی‌پاریزی‌، اهدای جایزه افضلی‌پور و ۱۴ اردیبهشت با مراسمی ویژه اساتید همراه است.

نظر شما